baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
baylan grup logo mobile
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaSağlık TurizmiSağlık Turizmi AjansıSağlık Turizmi Danışmanlığı

E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

Baylan Grup 0 Comments
52

İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte her sektörde dönüşümler yaşanmıştır. Bu dönüşümlerin zemininde dijitalleşmenin sektörlere etkisi yatmaktadır. E-ticaret kavramı da dijital çağın ekonomi sektöründe yarattığı değişikliklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dijital platformların birer ekonomi pazarı haline gelmesi ile beraber e-ticaret kanalları konusu ön plana çıkmıştır.

Konun uzmanları tarafından Covid-19 pandemisi ile birlikte e-ticaret sektörünün ciddi biçimde büyüdüğü dile getirilmektedir. Bu durum, özellikle içinde bulunduğumuz yeni dünya düzeni içinde yatırımcıları e-ticaret nedir, e ticaret için dijital pazarlama kanalları hangileridir soruları ile karşı karşıya bırakmıştır.

E-ticaret ve Dijital Pazarlama Nedir?

E-ticaret kavramı dijital pazarlama ile yakından ilgilidir. Bu ilişkinin anlaşılabilmesi için iki kavramında bilinmesi önemlidir. E-ticaret nedir denildiğinde dolaylı ve doğrudan biçimde uygulamalara sahne olan yeni bir pazarlama yolundan bahsedilmektedir.

E-ticaret, elektronik ortamlarda dijital tüm araçlardan faydalanılarak gerçekleştirilen ürünün tedariki ve dağıtımı ile satışı süreçlerini de içeren bir pazarlama türüdür. Geleneksel pazarlamadan farklı biçimde elektronik ticarette en önemli özellik pazarlamaya dair tüm aktivitelerin elektronik araçlar yoluyla yapılmasıdır.

E-ticaret neden önemlidir? E-ticaretin faydaları nelerdir, gibi sorular akla gelebilmektedir. E-ticaretin avantajları şu şekilde ifade edilebilir:

  • E-ticaret rekabette geri kalmak istemeyen firmalar için adeta zorunluluk halini almıştır,
  • E-ticaret ile dijital kanallardan 24 saat boyunca ürün ya da hizmetler müşterilere sunulmaktadır,
  • E-ticaret daha fazla müşteriye, hızlı ve kısa sürede ulaşmak demektir,
  • Günümüzde konfor anlayışı değişen bireyler, alışverişte e-ticaret kanalları ve dijital pazarlamayı seçmektedirler,
  • İçinde bulunduğumuz pandemi koşullarının da gösterdiği gibi e-ticaret, olağandışı hallerde dahi firmaların işleyişini devam ettiren bir sistemdir.
E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

Son yılların popüler konularından dijital pazarlama ise hizmet ya da ürünlerin dijital kanallar yoluyla potansiyel müşterilere sunulduğu, tanıtıldığı bir pazarlama türüdür. Dijital pazarlamanın e-ticaret boyutunda ürünün tedariki, dağıtımı ve alım-satımı devrededir. Dijital pazarlama müşteri ilişkilerinden ürünün hedef kitleye ulaştırılmasına adar bir dizi süreci içeren bütünleşik uygulamalardır. E-ticaret, dijital pazarlamanın en önemli öğelerinden biridir.

E Ticaret Kanalları Nelerdir?

E-ticaret kendi içinde hizmet modelleri oluşturmuş durumdadır. Dijital pazarlama stratejileri e-ticareti odak noktasına alabilmektedir. Hizmet ya da ürünün tanıtımı ve pazarlaması ile hedef kitlenin güvenini kazanmanın ardından asıl amaç, ürünün kar getirecek biçimde satışının yapılabilmesidir. Dolayısıyla e-ticarette başarı, dijital pazarlama yolları ve stratejileri ile kanallarına hakim olmakla sağlanabilir.

Dijital pazarlamanın tüm departmanları ile işbirliği içinde geliştirilmesi, firmaların e-ticaret hedeflerinde başarının sırrı olmuş durumdadır. E-ticaret gelirleri nasıl arttırılır, e-ticaret üzerinden para kazanılır mı gibi sorular sormadan önce dijital pazarlama iyi öğrenilmelidir. E-ticaretin hizmet alıcısı ile buluşturulduğu platformlara göre iki çeşit e-ticaretten bahsedilmektedir:

  • Sosyal e-ticaret
  • Mobil e-ticaret

E-ticarette önemli pazarlama kanallarından biri web sitelerdir ve e-ticaret siteleri pazaryeri olarak bilinir. Mobil e-ticaret, firmaların mobil uyumlu uygulamalarla dijital pazarlama sektöründe yer almasını ifade etmektedir. Mobil e-ticaret platformları denildiğinde ilk akla gelen alışveriş siteleridir. Günümüzün konforuna düşkün, hızlı yaşayan insanları dijital alışveriş uygulamalarını oldukça benimsemiştir. Bu nedenle mobil alışveriş siteleri, e-ticaretin önemli kaynakları arasındadır.

Sosyal medyada dijital pazarlama e-ticarete önemli bir ivme kazandırmıştır. Sosyal medya hesapları ve sosyal medya kanalları ile sosyal medya ağları e-ticaret kanallarının önemli uygulama zeminleridir. İnstagram, e-ticarette kişilerden firmalara ürünlerinin alıcıya ulaştırılması için kullanılan güçlü bir platform durumuna gelmiştir. Sosyal medyada satış ortaklığı da günümüzün popüler e-ticaret yollarından biridir.

E-ticaret pazarlama kanalları şu maddeler halinde kısaca açıklanabilir:

  • PPC olarak bilinen reklamlarda tıklama başı ödemede anahtar kelimeler üzerinden bir reklam kampanyası sürdürülür.
  • SEM ya da arama motorları üzerinden verilen reklamlarda ise Google Ads gibi popüler platformlar üzerinden ücretli reklamlar yoluyla e-ticaret pazarlaması yapılabilir.
  • SEO ve görüntülü reklamcılık ile e-posta pazarlaması da dijital pazarlama sektöründe e-ticaretin pazarlanmasında önemli kanallardandır.
  • Satış ortaklığı, e-ticaret pazarlama kanalları arasında müşteri güveninin ön planda olduğu bir yoldur.
415 Views
Türkiye’de Sağlık Turizmi EndüstrisiPrevTürkiye’de Sağlık Turizmi EndüstrisiŞubat 5, 2022
Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın KüreselleşmesiŞubat 11, 2022Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın KüreselleşmesiNext

Related Posts

Dijital AjansDijital Pazarlama

E-Ticarette Doğru Danışmanlık

Yeşil alana odaklanan e-ticaret odaklı bir şirket kurmak aslında çok kolay!...

Baylan Grup Aralık 4, 2021
Sağlık Turizmi

Sağlık Turizmi Danışmanlığının Kurumlara Katkısı

Sağlık Turizmi Danışmanlığının Kurumlara Katkısı Sağlık...

Baylan Grup Mart 4, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Dijital Ajans 53
  • Dijital Pazarlama 47
  • Futbol Menajerliği 8
  • Metaverse 3
  • Ödüller 3
  • Sağlık Turizmi 68
  • Sağlık Turizmi Ajansı 45
  • Sağlık Turizmi Danışmanlığı 42
  • Sosyal Medya 12
En Güncel İçerikler
  • E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda...
  • Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları...
  • Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu...

Baylan Grup Logo

baylan grup
Faaliyet Alanları
Sağlık Turizmi Danışmanlığı
Dijital Pazarlama & Reklamcılık
Dijital Yayıncılık
E-Ticaret
İnşaat
Yazılım
Kozmetik Satış
Gıda
Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adres: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Grup
E-mail Adresi: info@baylangrup.com
Telefon: 0850 532 20 99
İnsan Kaynakları
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Desing By Baylan Ajans

      Bize Ulaşın

      En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.