baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
baylan grup logo mobile
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim

Category: Sağlık Turizmi

Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları

Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları

Bu yazımızda Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları konusunu ele alacağız. Sağlık turizmi, sürdürülebilen bir turizm ve ekonomi için en önemli argümanlardan birini oluşturmaktadır. Küreselleşen dünyada devletler, iş birliğinin yanı sıra seyahat özgürlüğü gibi imkanlara da fırsatlar tanımaktadır. Ulaşımda kolaylık ve sağlık sektöründen faydalanma gibi adımlar da atılmaktadır. Sağlık sektöründe dünya devletlerinden bazılarının ileri boyutlarda gelişme göstermesi, sağlık hizmetlerinin finansmanından bireysel ya da diğer güçlüklerin ortaya çıkması, sağlık turizmi kavramını farklı noktalara taşımaktadır.

Bir yanda sanayileşme diğer yanda kentleşmenin açtığı problemler, hem toplumun hem de insanların sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Sağlıksız toplumlarında iş gücü ile paralel olarak üretim kapasiteleri de azalma yaşamaktadır. İnsanların sağlıklarını korumak ve sonrasında iş gücünü ve üretimi artırmaya dönük amaçlar doğrultusunda doğal içerikleri ile turizm kaynakları oluşturulmuştur. Sağlık turizmi ise, bir yanda fertlerin diğer yanda koruyucu ve tedavi ediciliğinin yanı sıra hem rehabilite edici hem de sağlıklı yapıyı geliştirici hizmetleri alabilmek maksadıyla başka bir ülkeye giderek bu imkanlara ulaşma olarak tanımlanmaktadır. Sağlık turizmi kendi içerisinde;

I. Termal sağlık turizmi,

II. Medikal sağlık turizmi,

III. Yaşlı sağlık turizmi,

IV. Engelli sağlık turizmi, gibi kavramlarla ifade edilmektedir.

Sosyoekonomik Katkıları

Sağlık turizminin katkılarını somut ve soyut olmak üzere iki sınıfta değerlendirmek mümkündür. Sağlık turizminin somut katkılarından ilkini, yabancı turistlerden elde edilen gelirler ile ülkenin ekonomisinin belli bir refah seviyesine çıkması almaktadır. Gelişmekte olan ülkeler için sağlık turizmi, gelişmiş ülkelere göre fiyat cazibesi sağlamaktadır. Ülkeler arası sosyo etkileşim sayesinde bilgi paylaşımı ve kültürel etkileşim artmaktadır. Ülke içinden yahut ta dışından stratejik ortaklık gibi durumlar da ortaya çıkabilmektedir.

Ülkeler, birbirleri ile hem teknolojik hem de bilgi transferini gerçekleştirebilmektedir. Yabancı menşeli hastalara sunulan imkanlar aracılığı ile kendi yurttaşı olan insanların da en ideal ölçülerde sağlık hizmetlerinden yararlanmaları da imkan dahiline yükselmektedir. Hizmetin kalitesini artırmaya yaramaktadır. Küresel ölçekte pazarlama faaliyetlerinin oluşması ve tıbbi ticaretin yaygınlaşması gibi etkiler de gözlemlenmektedir. Somut bu faydaların yanı sıra bazı soyut özellik gösteren faydaları da bulunmaktadır.

Soyut Katkıları İtibarı ile Sağlık Turizmi

Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları

Sağlık turizminin soyut katkıları denildiğinde ilk akla, devletlerin küresel ölçekte sağlık bakım imkanı sunması bakımından dünya çapında kabul görmesini sağlaması gelmektedir. Hem sosyal hem de kültürel deneyimlerin birbirlerine aktarımı ile paylaşılması gibi soyut katkılar da sunulmaktadır. Uluslararası ilişkilerin sürekli artması ve de gelişmesi bu şekilde temin edilmektedir.

Dünya devletlerine uluslararası ölçekte ve seviyede sağlık bakım hizmeti sunması imajı ve popülerliği de getirmektedir. Rekabetin sağladığı avantajlar, tüm boyutları ile artı olarak gerçekleşmektedir. Hasta hane gibi kurumsal destek ortamlarının en ideal ölçülerde koordinasyonu da temin edilmiş olmaktadır. Gerek özel gerekse de kamu alanlarında ortak hareket ve ortaklaşmaların artmasına katkı vermektedir. Hasta insanlardaki memnuniyet oranında büyük artışlara da sahne olmaktadır.

Sağlık Turizmi Danışmanlığı ile Verimli Süreçler

Sağlık Turizmi Danışmanlığı ile Verimli Süreçler

Bu yazımızda Sağlık Turizmi Danışmanlığı ile Verimli Süreçler konusunu ele alacağız. Sağlık turizminin son zamanlarda giderek yaygınlık kazanması, ekonomik olarak yüz milyar dolar gibi devasa rakamlara ulaşmasına neden olmaktadır. Bu açıdan hem sağlık kuruluşlarının hem de aracı kurumların dikkatini de her geçen gün artan oranlarda sağlamaktadır. Sağlık turizmini yaşama geçirmek isteyenlerin özellikle atlamamaları gereken süreçler barındırmaktadır. Pazarlama aşamalarından nasıl yapılacağına kadar kapsayan bu süreçler, sağlık turizminin verimini artırmaktadır.

Sağlık turizmi danışmanlığının temel noktaları, rahatsızlık yaşayan kişinin ilgili aracı kuruma yapacağı müracaat ile başlamaktadır. Gerekli tüm aşamaların sonunda ülkesine dönüş aşaması ile son bulan süreçler zinciri olarak şekillenmektedir. Aşamalar, birbiri ile ilintili ve başarının top yekûn bir birliktelikle sağlanacağı gerçeği ile hareketi ön görmektedir.

Sağlık Turizminde Başvuru Süreci

Sağlık sorunları olan yabancı ülke mensubu hasta, gerekli tanıtımlar ve dijital reklam kampanyaları doğrultusunda sağlığını kazanacağı yönünde ikna olduğu kurum ya da kuruluşa yapacağı başvuru işlemleri, başvuru sürecini oluşturmaktadır. Düşünme inceleme ve karar verme gibi zaman dilimlerinden geçerek ilgili sağlık hizmeti verecek adrese başvuruyu yapılması ile sona erecek olan bir dizi işlemlerin geçirildiği süreç olarak tabir edilmektedir.

Tıbbı Kayıt ile Danışmanlık

Aracı kurum ya da acente tarafından hasta yabancı ülke yurttaşı, ihtiyaç duyulan tüm evrakları ve tıbbi kayıt dokümanlarını sağladığı süreçtir. Gerekli evrakların tedarik edilerek bildirilmesi ve bunun sağlık hizmeti alınacak ülke sisteminin anlayacağı formata sokulması da istenen bir süreç olarak işlemektedir. Danışmanlık sürecinde ise anlaşılan danışmanlık hizmeti veren kurum ya da acente, anlaşmalı olduğu hekime, ülkeye gelecek olan hastaya ait evrakların yer aldığı tıbbi dokümanları sunmaktadır. Tıbbi danışman olarak bu evrakların tetkik edilmesi işlemini içeren bir süreç olarak görülmektedir.

Bilgilendirme ve Onama Süreci

Sağlık Turizmi Danışmanlığı ile Verimli Süreçler

Danışmanlık acentesi ya da kurumu, sürecin aşamalarının hem maddi hem sağlık tesisi hem uzman hekim hem de yapılacak işlemler hakkında detaylı bilgilendirme sağlaması ile hayata geçirilen bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bilgilendirmenin yapıldığı yabancı menşeli hastanın tüm süreci onaylaması ve bunu yazılı olarak sunması ile işlemler hayata geçirilme sürecine evirilmektedir.

Koordinasyon ile Vaka Yönetimi Süreci

Yabancı ülke yurttaşı hasta, gideceği ülke dair yolculuk için gerekli konaklama ve ulaşım gibi bütün detayları, danışmanlığı yürüten kişi ya da kurum tarafından gerçekleştirilmesi de bir süreç olarak durmaktadır. Koordine edilen bu süreci, hastanın o ülkedeki temas noktasının ve ulaşım bilgilerinin verilmesine dair bilgilerin yer aldığı süreç takip etmektedir. Bu süreçte gerekli her tür kontrol ve bilgiler, görevi devrinin yapıldığı kişiye ya da kuruma verilmektedir.

Günlük takip ile devam eden süreç, hastanın ve hastalığın seyrinin aşamalarının geçirdiği durumu yakından izlemekle devam etmektedir. Ayrıca bu bilgilerin de hasta yakınları ile paylaşılarak durumun aktarılması da gereken işlemlerdendir. Tedavi sürecinin sona ermesi ile gerçekleştirilecek dönüş işlemleri ile hastanın karşılanarak ülkesine ulaştırılması gibi süreçlerin işlemleri de sağlık turizminin danışmanlığı olarak sürecin verimliliğini artıran unsurlar olarak belirlenmektedir.

Dijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine Katkıları

Dijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine Katkıları

Bu yazımızda Dijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine Katkıları nelerdir? sorusunu cevaplandırmaya çalışacağız. Sağlık turizmi içerisinde reklamın yeri her geçen gün daha da artan bir öneme kavuşmaktadır. Zira ilerleyen zaman dilimi içerisinde sağlık turizmi, dünya içerisindeki en önemli konumdaki çalışma alanlarından biri konumuna yükselmektedir. Dijital reklam kampanyalarının etkisi ve etkili yöntemlerle kullanılması ile de, önemi ve tanınırlığı daha da artmaktadır.

Anlam İtibarı ile Sağlık Turizmi

Sağlık turizmi, insanların normal ikamet ettikleri bir adresten ve ülke sınırları içerisinden, başka bir ülke içerisindeki adrese giderek, o adreste kendi rahatsızlığının çözümü için şifa aramak amaçlı seyahate denilmektedir. Bu seyahatin amacında rahatsızlık sorunundan kurtulmak yatmaktadır. Dijital reklamların tüm dünyada görülmesi olanağı sayesinde insanlar, sağlıkları konusunda gerekli iyileşmenin yaşanacağı ortamları da rahatlıkla görebilmektedir. Çözüm odaklı ve sağlık amaçlı seyahatler de yapabilmektedir.

Dijital reklam kampanyası gibi etkileyici yöntemlerin kullanılması, sağlık turizminin potansiyelini artıracak tanıtımın yapılmasına olanak tanımaktadır. Ülke dışından gelecek unsurların tercihleri üstünde de oldukça etkili neticeler doğurmaktadır. Hasta hane ile ülke seçimi konularında doğrudan etki gücü gösteren dijital reklam kampanyaları, olumlu manadaki tesirleri ve başarılı sonuçları ile bilinmektedir.

Neden Dijital Reklam Yönetimi?

Yaşadıkları ülke ve toplum dışında tedavi görme zorunluluğu doğan insanlar, sağlık hizmetini alacağı adres hakkında gerekli bilgileri de detayları ile öğrenmek istemektedirler. Geleneksel tanıtım yöntemleri ne hız ne de maliyet açısından tüm bu imkanları sağlayabilmektedir. Ulaşım ve hedef kitle ile etkileşim ve iletişim kurmak da bir o kadar zor görükmektedir. Dijital reklam yöntemleri sayesinde tüm bu olanaklara kavuşulabilmektedir. Geleneksel yöntemlerin aksine maliyet açısından son derece hesaplı olmasının yanı sıra hedef kitleye de kolaylıkla erişilme olanağı tanımaktadır.

Sağlık turizminin ihtiyacı olan ve insanları kendisine çekecek içerik ve bilgilere dijital reklam yöntemleri ile rahatlıkla ulaşılabilmektedir. Hele sosyal medya platformları, etkileşim ve iletişim konusundaki son derece elverişli yapıları sayesinde dijital reklamın en kolay uygulanan alanlarını oluşturmaktadır. Sorunların çözümü ve soruların kolay cevap bulması gibi iletişim süreçleri, sağlık turizminin etkinliğini artırmaktadır.

Sağlık Turizmine Dijital Reklam Katkısı

Dijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine Katkıları

Günümüz modern reklamcılık anlayışının en temel ve güçlü kalesini, dijital reklamcılık oluşturmaktadır. Sağlık sektörü ve özellikle de sağlık turizmi için de, kendini ön plana çıkarmak istediği özelliklerin en etkili tanıtımının yapılacağı özellikler içermesi bakımından tercih edilen bir tanıtım aracı konumundadır.

Ön plana çıkarılmak istenen özelliklerin sunulması ve hedef kitleye bu sayede erişim olanakları için tercih edilen dijital reklam yöntemleri, reklam kampanyaları ile hızlı bir yayılma göstermektedir.

İnternet ortamında hedef kitleye erişim imkanı veren dijital reklam yöntemleri, gerekli tanıtım işlemini de gerçekleştirmektedir. Potansiyel müşterilere de bu sayede ulaşılabilmektedir. Hem dönüşüm oranını hem de tanınırlığı da artıran yapısallık içermektedir. Ayrıca hasta olan bireylerin tedavi görecekleri klinik ya da hasta hane üstünden gerekli randevu işlemlerini başlatmaları da sağlana bilmektedir.

Sağlık Turizminde Dijital Etkenler

Sağlık Turizminde Dijital Etkenler

Bu yazımızda Sağlık Turizminde Dijital Etkenler konusunu ele alacağız. Sağlık turizmi, insan yaşamının sorunlarından kurtulması amacı ile dünya çapında yapılan araştırma ile gerçekleştirilen seyahate denilmektedir. Sağlık turizminin oluşturduğu sektör de, insanların dijital dünya araçlarını kullanarak etkileşim talep ettiği yeni bir döneme girmeyi sağlamaktadır. Sağlık konusunda kullanılan araçlar, sağlık hizmetini sağlayan ile rahatsızlık yaşayan insan arasında hem etkileşimi hem de iletişimi artırmaktadır. Şeffaf konumdaki bilgilere kolay ulaşılmasını da sağlayan bu uygulamalar, bilinçli karar verme mekanizmasını çalıştırmanın yanı sıra, tedavinin de güvenli olmasını sağlamaktan geçmektedir.

Dijital etkenler, hastanın tıbbi müdahale görmeye başlamasından, rehabilitasyon için eve dönmesine değin aşamaları da kapsamaktadır. Sağlık turizminin evrimi, dijital etkenlerin sağlık alanında ihtiyaç duyulan gerekli şeffaflığı sağlaması ile devam etmektedir. Sağlık turizmi kapsamında yapılacak işlemlere dair ön çalışma yapılması beklenmektedir. Gerekli dijital etkenlerin kullanılması, yapılacak olan lokasyon ile ön çalışmaların sonucu belirlemektedir. Hedef bölge ile kitle tespiti, dijital etkenler için önemli bir konu hükmündedir.

Sağlık Turizmini Etkileyen Dijital Etkenler

Sosyal Medya Platformları

Sağlık turizmini etkileyen dijital etkenlerin başında, sosyal medya platformları yer almaktadır. Bu platformlar arasında;

I. Facebook,

II. Instagram,

III. YouTube,

IV. Linkedin,

V. Twitter,

VI. TikTok, gibi sosyal medya araçları aktif olarak kullanılmaktadır. Bu sayede doğru insanlara da ulaşılması sağlanmış olmaktadır. Sosyal medya, ileri sürülen görüş ve öneriler ışığında geleceğe ışık tutan sonuçlar da sağlamaktadır. Gelecekte ortaya çıkacak olan etkenlere ve sağlık turizminin yöntemlerine de veri tabanı oluşturmaktadır.

Doğru kişiye ulaşılması ve etkileyici insanların seçimi, işletmelerin tercih edilme nedenleri arasına girmektedir. Sosyal medya platformlarında çok fazla takip edilen ve tavsiyeleri rağbet gören insanlar, sağlık turizminin etkin olarak kullanılmasında etken dijital varlıklar olarak görülmektedir. Doğru hedef kitlesine erişmek, doğru insanlarla çalışmaktan geçmektedir. Çapraz modelleme yöntemi kullanarak da dijital etkenlerle gerekli ilerleme sağlanmaktadır.

Dijital Platformlar Kullanma

sağlık turizminde dijital etkenler

İnsanlar ne kadar fazla miktarda harcama yaparsa o kadar fazla kitleye ulaşır mantığı, dijital etkenler arasında yer bulmamaktadır. Önemli olan doğru yerde doğru malzemeye harcama yapmaktır. İnternet dünyasının belli başlı paydaşlarından biri olan Google Ads gibi platformlar, doğru satışı yakalamanın doğru harcama ile yakalanmasını temin etmektedir.

Gerekli analizlerin yapılmasına olanak tanıyan adresler, doğru içerikle hedef kitleye erişmeye neden olmaktadır. Paranın da en etkili ve verimli harcanmasına örnek teşkil etmektedir.

İçerik Üretimin Gücü

Dijital dünyanın çekim gücü, içerik üretiminden geçmektedir. Hedef kitleye ve çalışma sistemine uygun içerikler, dijital ortam kuralları doğrultusunda oluşturulmak zorundadır. İnternet sitesi ya da sosyal medya platformlarında en ideal içeriklerle hareket etmek, istenen başarının da tetikleyicisi konumundadır. Kurumsal kimlikle uyumlu içerikler, görsel tatminlikle süslendiğinde, istenen verimi de başarıyı da getirecektir. İnternet sitesinin tasarımı ile yönetilmesi gibi dijital etkenlerin kullanımı, sağlık turizminin etkileyicisi dijital etkenlerin arasında kendini bulmaktadır.

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Bu yazımızda son zamanlarda popüler hale gelen Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri konusunu ele alacağız. Metaverse, yeni nesil bir dijital ürün olarak blockchain teknolojisini kullanarak son zamanların en dikkat çekici gelişmesine imza atmaktadır. Dijital dünya içerisinde fiziksel dünyanın benzerini oluşturmaktır. Artırılmış gerçeklik kapsamında dünyanın iz düşümü olarak etkileşim sağlanan bir ortam sunmaktadır. Dijital dünyanın durak noktası konumunda olan sanal ortam, aynı zamanda gerçek deneyim imkanı sunan dijital etkinlik fırsatları da içermektedir.

Metaverse gelişimi esnasında sağlık hizmetleri,

I. yapay zeka,

II. sanal gerçeklik,

III. artırılmış gerçeklik,

IV. tıbbi cihazların interneti,

V. Web 3. 0,

VI. akıllı bulut,

VII. uç,

VIII. kuantum hesaplama teknolojileri,

IX. sağlık hizmetleri için yeni yönler kazanmak adına robotik sistemle bütünleştirilen yeni hizmetlere sahip olunmaktadır.

Tıp Eğitiminde Virtual Reality Kullanımı

Sanal gerçeklik olan metaverse, hem doktorlar hem de uzmanlar tarafından, diğer sağlık çalışanları ve doktorların eğitiminde kullanılmaktadır. Sistemde eğitim için bir kişinin kullanılması, kaldıraç şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. Bir insanın rahatsızlığının üç yüz atmış derece görünümle teşhis edilmesine olanak tanımaktadır. Sanal ortam, geçek dünyadaki prosedürlerin uygulanmasını da sağlamaktadır. Uygulamaların tamamı ile ayrıntıların, görülmesi ve masa üstüne kayıt yapılabilmesi gibi olanak fırsatları da doğurmaktadır.

Cerrahi İşlemlerde Kullanımı

Robotik kullanıma elverişli olan cerrahi işlemler ile karmaşık ameliyatların tamamı, metaverse sanal gerçeklik evreninde kullanımı da gayet elverişli konumdadır. Kanserli hücrelerin ve tümörlü dokuların alınma işleminde ya da en karmaşık omurga sistemi cerrahi müdahalelerinde, kullanılabilecek en hassas yollardan birini oluşturmaktadır. Robot destekli ve robotik kullanım ile ortaya çıkan cerrahi müdahaleler, karmaşık prosedürlerin hem esnek hem de hassasiyet içerisinde gerçekleştirilmesi yönleri ile zaten kullanılmaktaydı.

Sağlık Paydaşları ile Sağlığa İhtiyaç Duyanları Buluşturma

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Dijital ortamlar, oyunlaştırma algısının çeklini de değiştirmektedir. Daha fazla insana ulaşan platformlar, kullananlar sağlanan iş birliği çerçevesinde değişik bağlantıların sağlanmasına da katkı sunmaktadır. Platformlar insanlara hayal kurmanın sınırlarını zorlatmaktadır. Eğlenme ve vakit geçirmenin çoğu zaman, fitnes ve sağlık uygulamalarına dönüşebilmektedir.

Sanal gerçeklik sayesinde daha akla ve fiziğe uygun egzersizler yapılabilmekte ve sanal eğitmenlerin gözetim ve denetiminde aktiviteler yaşama geçirilebilmektedir.

Beraber çalışma aşamalarının en önemli bileşeni olarak metaverse evreni gösterilmektedir. Sağlık hizmetleri, birlikte çalışılabilen bir dalga içinde hareket etme eğilimi göstermektedir. Ayrıca açık çözümlerin geliştirilmesi gibi konularda da ilgili olduğu bilinmektedir. Sisteminde yer alan avatar özellikler ile 3 boyuttaki modellemeler, metaverse evreninin veri deposunun kritik aşamadaki ögelerindendir. Uzamsal ortaklar ile karma gerçeklik gibi varlıkların sınıfları da, metaverse verileri ile beraber çalışmaktadır.

Endüstri alanında yer alan iletişim ile veri standartları geliştikçe, metaverse evreni ile iletişim de gelişme gösterecektir. Ayrıca evren içerisinde veri deposu oluşumuna katkı sunmaya yardımcı konumda olan birçok teknoloji de bulunmaktadır. Metaverse sistemindeki uygulamaların hızlı oluşturulması adına gerekli desteği sunan uygulamalar, oluşumda sürati oluşturmak için değişik teknolojik sistemleri de desteklemektedir.

Sağlık Turizminin Gelişim Süreci

Sağlık Turizminin Gelişim Süreci

Dünya genelince alternatif bir turizm türü olarak sağlık turizmine olan ilgi günden güne artmaktadır. Sağlık turizmine yapılan yatırımların hızlanmasıyla beraber; sağlık turizmi nedir, sağlık turizmi nasıl gelişmiştir gibi sorular merak konusu olmuştur.

Sağlık turizmi; kişilerin kaplıcalardan ya da sağlık, yaşlı, engelli tesislerinden yararlandığı aktiviteler bütünüdür. Hasta ya da sağlığına duyarlı, psikolojik olarak sıhhat bulmak isteyen, diyet gibi hizmetlerden yararlanmak isteyenler potansiyel sağlık turisti olmaktadır.

Sağlık turizmi çeşitli türleri ile geniş bir hizmet alanı yaratmaktadır. İşletmeler için de ciddi bir yatırım pazarı haline dönüşen sağlık turizmi amaçları şu şekilde özetlenebilir:

  • Plastik cerrahi, ileri tedavi yöntemleri, kanser tedavisi gibi medikal tedaviler,
  • Kaplıca ya da termal tesislerden yararlanmak,
  • Yaşlı bakım hizmetlerinden faydalanmak,
  • Engelli bireylere uygun donanımla, hayat kolaylaştırıcı biçimde tasarlanmış özel tesislerde tatil yapmak ve bakım almak,
  • Rehabilitasyon hizmetlerinden faydalanmak,
  • Diyet gibi yan hizmetlerden huzurlu bir ortamda faydalanmak,
  • SPA, masaj gibi hizmetlerle eğlenceli ve huzurlu bir tatil geçirmek.

Sağlık turizmi tesislerine yapılan hızlı yatırımlar, küreselleşme gibi faktörler, medikal alanda yaşanan gelişmeler, sağlık hizmetlerinde ülkeler arası maliyet farklarının olması gibi etkenlerle uluslararası bir sağlık hareketliliği oluşmuştur. Sağlık turizminin gelişimi bu noktaya biranda gelmemiştir ve sağlık turizmi tarihi gelişimi bazı yaklaşımlarda çok eskiye dayandırılmaktadır. Medikal turizmin tarihi, sağlık turizmin gelişiminde odak nokta olarak ele alınmaktadır; diğer sağlık turizmi türlerinin tarihi gelişimlerinin günümüzde ancak hızlandığı söylenebilir.

Sağlık Turizmi Nasıl Başlamıştır?

Sağlık turizmi, her ne kadar küreselleşmeye bağlı biçimde yeni bir olgu olarak karşımıza çıksa da tarihi çok eski dönemlere dayandırılmaktadır. Medikal hizmetlerden yararlanmak amacıyla seyahat edilmesi anlamında etkinlikleri, yüzyıllar öncesinde şifalı yer ve kişilerin sıhhat bulmak amacıyla ziyaret edilmesinde de görmekteyiz. Ayrıca bugün oldukça popüler hale gelen SPA uygulamalarının Romalılar’ da karşılığı bulunmaktadır. Termal sıcak sulardan sağlık için faydalanma da çağlar öncesine uzanmaktadır.

Sağlık turizmi 20. yüzyılın başlarında sağlıklı beslenme çiftlikleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Modern sağlık tesislerinin sağlık turizmi amacı ile kuruluşuna ise 1939 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Rancho La Puerta Sağlık Merkezi olarak görmekteyiz. Bu merkezin kuruluşunu izleyen dönemlerde yaygınlaşan sağlıklı beslenme ve spor aktiviteleri ile zenginleştirilen sağlık tesisleri, günümüz modern anlamında sağlık turizminin kilometre taşlarını oluşturmuştur.

Modern Sağlık turizmi

Günümüzün modern anlatımıyla sağlık turizmi, süreç odaklı bir gelişim çizgisi izlemiştir. Yeni bir sağlık turizmi yaratılmış durumdadır. Bu yeni sağlık turizm etkinliklerinin temelinde ise sağlık hizmetlerinin maliyetini bulduğumuz söylenebilir. Sağlık turizm hareketliliği, küreselleşmeye paralel biçimde gelişmiş ülkelerde yaşayan kişilerin daha az maliyetle sağlık hizmeti alabilecekleri gelişmemiş ülkelere ziyareti ile ivme kazanmıştır.

Sağlık turizminin gelişimi

Sağlık turizminin gelişim açısından 1970 ve sonrası kilit nokta olarak değerlendirilir. Günümüzdeki gelişmiş anlamı ile medikal turizm, globalleşmenin hızlanmasına paralel bir gelişme izlemiştir. Modern sağlık turizminin ilk gelişim evresinde elit ve maddi durumu iyi kesim, gelişmiş ülkelerin sağlık hizmetlerinden faydalanmak için denizaşırı seyahatlere çıkmıştır.

Dünya sağlık turizmi tarihi

1980’lerden itibaren yeni bir sürece girmiştir. Bu dönemde Amerika Birleşik Devletleri’nde sağlık sisteminde yapılan yenilikle; pahalılaşan hizmet karşısında ezilen bir kesim doğurmuştur. Gelişmeleri izleyen dönemde, ülkesindeki sağlık hizmetlerinden maliyetin yüksek olması nedeniyle yararlanamayan grupların az gelişmiş ülkelerden sağlık hizmeti almak için yarattığı seyahat hareketliliği, sağlık turizmini yeni bir gelişim evresine sokmuştur.

Sağlık turizminin gelişim tarihi konusunda genel olarak baktığımızda ABD’ de 80’li yıllarda yaşanan gelişmelerin hala etkisini sürdürdüğünü görmekteyiz. Günümüzde sağlık turizminde gelişmiş ülkelerden gelen medikal turistlerin az gelişmiş ülkelerin sağlık hizmetlerini tercih etmesinde özellikle sağlık hizmetlerinde sigorta dışında tutulması etkili olmaktadır.

Yeni Sağlık Turizminin Başlıca Özellikleri

Sağlık Turizminin Gelişim Süreci

1990’lı yıllarla beraber sağlık turizmi hızlı bir gelişim dönemi içine girmiştir. Bu dönemde Küba’nın sağlık hizmetleri ile ekonomisini oldukça güçlendirmesi, turizm hareketliliğini gözler önüne sermektedir. Gelişmiş ülkelerdeki sağlık hizmetlerinin daha az maliyetle sunulduğu ülkelerde sağlık turizmi önemli bir gelir kaynağı oluşturmuştur.

Günümüz dünyasında sağlık turizmi daha çok maliyet bazlı gelişmektedir. Dolayısıyla da maliyeti yüksek hizmet yerine az gelişmiş ülkelerde yüksek yatırımların yapıldığı sağlık hizmetlerinden daha az maliyetle yararlanmak isteyen sağlık turistleri pastada büyük paya sahiptir. Gelişmiş ülkeler arasında gerçekleşen sağlık turizmi, gelişmiş ülkelerden az gelişmiş bölgelere yapılan sağlık amaçlı ziyaretlerden daha azdır.

Bununla beraber termal, SPA gibi uygulamaların popülerlik kazanması ile birlikte kaplıcalar açısından zengin bölgelere ziyaretler de artmıştır. Ayrıca bir elli yıl öncesinde yatırımın dahi olmadığı engelli ve yaşlı bakım hizmetlerine olan ilgi, günden güne sağlık turizmini güçlendiren bir yatırım alanı ve güçlü bir pazar yaratmış durumdadır.

Yeni ve modern sağlık turizminin özellikleri

  • Yeni sağlık turizmi, SPA, plastik cerrahi, bağımlılık tedavisi, engelli rehabilitasyonu gibi uygulamaların verildiği merkezlere olan yatırımı arttırmıştır,
  • Küreselleşme ile birlikte bireylerin kolaylıkla farklı bölgelere seyahat edebilir olması, sağlık turizm etkinliklerine olan ilgiyi her zaman canlı tutmaktadır,
  • Sağlık turizminde bölgelerin doğal kaynakları da ve devreye girdiğinden, ürün çeşitliliği bulunmaktadır.

Sağlık Turizminde Plastik Cerrahinin Rolü

Turizm sektörü, dünya ülkeleri için önemli bir ihracat kazancı yaratmaktadır. Turizm denildiğinde ilk olarak akla yaz ya da kış turizmi gibi eğlenceli aktiviteler ya da tatil gelmektedir. Ancak günümüz dünyasında yılın on iki ayını kapsayan, oldukça geniş bir pazar oluşturmuş, giderek gelişen alternatif bir turizm kolu ortaya çıkmış durumdadır; sağlık turizmi.

Sağlık turizminin giderek yaygınlaşması ve dikkatlerin konuya çekilmesi, sağlık turizmi ile ilgili prosedürlerin yayımlanması sağlık turizmi nedir, sağlık turizmi ne için yapılır konusunda araştırmaları yaygınlaştırmıştır. Beden algısı kavramının ön plana çıkmasına paralel olarak gelişen; estetik operasyonlar olarak bilinen plastik cerrahi uygulamalarının sağlık turizmi kapsamında gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceği de sıkça sorulan sorular arasındadır.

Sağlık Turizmi Plastik Cerrahi için Yapılabilir mi?

Sağlık turizmi, bireylerin hastalıklarının tedavisi bir başka ülkeyi ziyaret ettiği, rehabilitasyon ya da yaşlık veya engelli bakım merkezlerinden konforlu işletmeler aracılığı ile faydalandığı, psikolojik olarak dinlendirici ve iyileştirici faaliyetlerde bulunduğu, geniş bir uygulama alanı olan turizm faaliyetlerini kapsamaktadır. Sağlık turizmi hangi konularda ya da medikal alanlarda yapılabilmektedir, sorusu akla gelebilir. Sağlık turizminin medikal türünde dünya genelinde yaygın biçimde tercih edildiği tıbbi uygulama alanları şu şekildedir:

  • Estetik ve plastik cerrahi,
  • Kanser tedavisi,
  • Ağız ve diş hastalıkları,
  • Kardiyovasküler cerrahi,
  • Radyoterapi,
  • Tıbbi Muayene,
  • Transplantasyon,
  • Organ nakli ameliyatları
  • Bağımlılık tedavileri

Sağlık turizmi plastik cerrahi uygulamalarını da de kapsamaktadır. Plastik cerrahinin geri dönüşünün olmaması, titiz bir işlem gerektirmesi, profesyonel ellerde ustalıkla uygulanmasının gerekliliği ayrıca bazı ülkelerde oldukça maliyetli tedavi sürecine sahne olması bireyleri uluslararası merkez arayışlarına itmektedir. Sağlık turistleri arasında, plastik cerrahi için denizaşırı seyahat edenlerin sayısı da bir hayli fazla olmaktadır.

Sağlık Turizmi ve Plastik Cerrahi

Plastik cerrahi son yıllarda dünya genelinde gelişen bir sağlık alanıdır. Bireylerin konfor alanları zenginleştikçe insanların benimsediği ve tercih ettikleri cerrahi uygulamalar halini almıştır. Doğum anomalikleri, travmalara bağlı yaralanma ve kayıplar, cilt kanserlerinin tedavisi gibi durumlarda kişilerin psikolojik ve beden sağlıkları için günümüzde oldukça gelişmiş uygulamalara sahip plastik cerrahi uygulanabilmektedir.

Plastik cerrahiye ilgi, bu alana olan yatırımları da arttırmış durumdadır. Bu nedenle plastik cerrahi kolu, uluslararası gelişimlere sahne olmaktadır. Küreselleşen bir dünyada, sağlık turizminin en çok tercih edilen tıbbi müdahale alanlarından biri de plastik cerrahi olmuştur.

Plastik cerrahinin medikal turizm için önemli bir alan olmasında bazı faktörler etkilidir. Medikal plastik cerrahi turizminin gelişmesinde etkili olan nedenler:

  • Plastik cerrahi konusunda yaşanan hızlı gelişmeler ve uygulamaların teknolojik donanımlarla daha kolay hale gelmesi,
  • Plastik cerrahi uygulamalarında yaşanan gelişmelerin maliyeti giderek düşürmesi,
  • Bazı ülkelerde plastik cerrahi ameliyatlarının fiyatlarının çok yüksek olması,
  • Plastik cerrahi uygulamaları için yeni ve daha kolay uygulanabilir tedavi yollarının geliştirilmiş olması,
  • Beden algısı kavramının gelişmesi ve güzellik algısının dönüşüme uğraması,
  • Sigorta şirketleri tarafından plastik cerrahi maliyetlerinin karşılanmamasının bireyleri daha az maliyetli arayışlara itmesi.

Türkiye’de Plastik Cerrahi Turizmi

Sağlık Turizminde Plastik Cerrahinin Rolü

Plastik cerrahi uygulamaları, bireylerin kendilerini daha iyi hissetmek, daha mutlu görünmek, özgüvenlerini arttırmak için sıklıkla başvurdukları tıbbi bir tedavidir. Türkiye’ de plastik cerrahi uygulamalarına ilgi bir hayli yoğundur. Bu nedenle ülkemizde bu alanda atılımlar geçekleşmektedir. Türkiye medikal plastik cerrahi turizm merkezleri arasındadır.

Türkiye, plastik cerrahi uygulamaların güncel gelişmelere paralel biçimde verildiği dünya merkezlerindendir. Bu nedenle ülkemiz medikal turizminde cerrahi uygulamaların önemli bir payı vardır. Dünya genelinde en çok tercih edilen meme büyütme, yağ aldırma, karın germe, göz kapağı ve burun estetiği gibi ameliyatlı cerrahi estetik operasyonları, ülkemizde oldukça gelişmiş biçimde uygulanmaktadır. Ayrıca botoks, doldu, saç ekimi gibi ameliyatsız uygulamalar için de Türkiye önemli bir sağlık turisti çekme potansiyeline sahiptir.

Türkiye’nin plastik cerrahi turizmi içinde Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine göre daha çok tercih edilme nedenleri vardır. Avrupa ülkelerinde cerrahi uygulamaların ve sağlık hizmetlerinin maliyetinin Türkiye’ ye oranla fazla olamaması, cerrahi operasyonlar için ülkemizi cazip kılmaktadır. Ortadoğu ülkelerinde ise plastik cerrahiye karşı önyargının tam anlamıyla kırılamamış olması ve kültürel engeller, estetik uygulamalarda medikal turistler için Türkiye’yi seçme nedeni olmaktadır.

Tüm bu nedenler göz önünde tutulduğunda Türkiye, plastik cerrahi turizmi için çok iyi bir pazar durumundadır. Dolayısıyla da yatırım için uygun bir zemin oluşturmaktadır.

Sağlık Turizminde Başarının Yolu; Doğru Danışmanlık

Sağlık turizmi dünya genelinde giderek yaygınlaşan bir alternatif turizm alanıdır. Çok ciddi yatırımların da zemini durumundadır. Bireylerin tedavi olmak, psikolojik olarak iyileşmek, rehabilitasyon hizmetlerinden faydalanmak gibi çok çeşitli amaçlarla yapabildikleri sağlık turizmi, kendi içinde ciddi bir sektör de yaratmış durumdadır. Turizmin yıldızı parlayan gözdelerinden sağlık turizmi, devlet tarafından teşvik de edilmektedir. Gözde bir alan halini alması, yatırımcıların dikkatini sağlık turizmine çekmiş durumdadır. Ancak her alanda olduğu gibi sağlık turizminde de sektörde yer almak tecrübe ve donanım istemektedir.

Sağlık turizminin gelişimine paralel şekilde işletmeler de artmaktadır. Uluslararası hasta hareketliliği, bu konuda yasal prosedürleri zorunlu kılmıştır. Sektörde yaşanan hızlı gelişmeler, sektörel rekabet sağlık turizmi danışmanlık hizmetleri konusuna ilgiyi günden güne arttırmaktadır. Alanında yetişmiş, tecrübeli uzmanların desteğine ihtiyaç durulmaktadır.

Sağlık Turizminde Doğru Tercih Nasıl Yapılır?

Sağlık turizmi söz konusu olduğunda uluslararası hastalar ya da sağlık turistleri, hizmeti nereden alabilecekleri konusunda pazar araştırmalarını titizce yapmaktadır. Sağlık turizmi için merkez ya da ülke seçilirken, turistler için maliyet, sağlık çalışanının referansları, ülkenin söz konusu hastalık ya da alınmak istenen hizmet konusundaki gelişmişlik düzeyi etkili olmaktadır.

Uluslararası hastalar, sağlık turizm için merkez araştırırken dikkatli ve titiz davranmalıdır. Bu noktada sağlık turizmi için nerelere gidilir, sağlık turizmi nerelerde gelişmiştir gibi sorular gündeme gelebilir. Bu konularda danışmanlık desteği almak gerekebilir. Sağlık turizmi danışmanlığı, günümüze yeni gelişen bir profesyonellik dalıdır. Bireylere ve sağlık turizmi sektöründe yatırım yapmak isteyenlere, profesyonel işletmelere uzman desteği sağlamaktadır.

Sağlık Turizminde Başarı Nasıl Yakalanır?

Sağlık turizmi, oldukça önemli bir pazar alanıdır. Ancak çok hassas olunması gereken çalışmalardır. Dolayısıyla da sağlık turizmine yatırım yapmak kişilerin dikkatli olmasını gerektirir.  Sağlık turizminde başarılı olmak isteyen yatırımcılar, profesyonel destek almaktan kaçınmamalıdır.

Sağlık turizmi işletmesinde başarılı olmak bazı koşulları gerektirir:

  • Uluslararası hastaların güvenini kazanma,
  • Sağlık hizmetlerine uygun steril, tam teşekküllü, teknolojik gelişmelere ayak uydurmuş, konforlu işletmeler kurma,
  • Sağlık işletmesini sağlık turizmi prosedürlerine uygun biçimde donatabilme ve uygun hale getirme,
  • Sağlık kuruluşları ya da işletmelerde profesyonel personellerle çalışma,
  • Uluslararası belirli bir kalite standardı ve akreditasyonu yakalayabilme,
  • Personelinin çağın gereğine uygun biçimde gelişmesine olanak tanıma ve eğitimine önem verme.

Sağlık Turizminde Danışmanlık Hizmetleri

Sağlık Turizminde Başarının Yolu; Doğru Danışmanlık

Sağlık turizmi, giderek yaygınlaşamaya başladığından bir rekabet ortamı da yaratmış durumdadır. Konunun direkt biçimde insanın sağlığı olması, sağlık turizminde hataya karşı sıfır tolerans tanımaktadır. Bireylerin sağlık ihtiyacına yanıt verecek, sağlık hizmeti almak isterken farklı sağlık sorunları ile karşı karşıya bırakmayacak ve turistlerde güven problemi yaratmayacak biçimde hizmet verilmelidir.

Sağlık turizminin kendi içinde titiz biçimde yönetilmesi zorunluluğu, güçlü bir danışmanlık hizmeti alınmasını gerekli kılmaktadır. Sağlık turiziminde başarının sırrı, doğru danışmanlık hizmeti almaktır. Medikal, termal, engelli ve yaşlı bakımı gibi her tür sağlık turizmi işletmeleri danışmanlık kapsamında şu hizmetlerden yararlanabilir:

  • Sağlık kuruluşunun gerekli prosedürlere uygun biçimde sağlık turizmine uygun hale getirilmesinde uzman desteği,
  • Olası hukuki sorunlarda hukuki destek sağlanması,
  • İşletmelere sunulan devlet teşvikleri konusunda bilgi verilmesi,
  • Uluslararası yetki belgesi ile akreditasyon konusunda işletmelerin desteklenmesi,
  • Sağlık turizminde hedef kitleye yönelik pazar araştırması ve analiz sonuçlarının firmanın faaliyetlerini geliştirmek için değerlendirilmesi,
  • Tüm bunların yanında sağlık turizm faaliyetlerinde personelin eğitilmesi önemli bir konudur. Sağlık turizmi danışmanlık hizmetleri kapsamı, işletmelerin personel temininden personelin donanımına kadar uzanmaktadır.

Sağlık turizminde uzman desteği ya da danışmanlık hizmetleri, sağlık turistlerine de sağlanmaktadır. Sağlık turizm için sağlık kuruluşu ve ülke araştıran potansiyel turistlerin sağlık danışmanlık şirketleri ile çalışmaları zorunluluk halini almıştır. Sağlık turizm potansiyelinin genişlemesi ve seçim için çok sayıda alternatifin oluşması, sağlık hizmetlerinin çoğu zaman geri dönüşünün olmaması, tercihler konusunda titiz davranılması gerekliliğini doğurmaktadır.

Bireysel sağlık turizmi danışmanlık hizmetleri alınmalıdır. Sağlık turizmi danışmanlık desteği bireyler için şu konularda kolaylaştırıcı olmaktadır:

  • Kişilerin hastalığı ya da ihtiyacına göre sağlık kuruluşlarının, sağlık hizmetlerinin tanıtılması,
  • Uluslararası hastalara sağlık kuruluşları konusunda alternatiflerin sunulması,
  • Uluslararası sağlık turistlerine olası sorunlarında hukuki desteğin verilmesi.

Sağlık turizminde danışmanlarla çalışmak kadar önemli bir diğer konum da doğru danışmanları bulabilmektir. Sağlık turizm danışmanları profesyonel kimlikli olmalı, iletişimleri güçlü uzmanlardan seçilmelidir. Ayrıca sağlık turizm danışmanlık şirketleri iyi araştırılmalı, yetki belgeleri mutlaka sorulmalı ve merdiven altı hizmete karşı dikkatli davranılmalıdır.

Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

Hizmet sektörü ticaretinin önemli bileşenlerinden biri de sağlık turizmidir. Medikal, kaplıca, SPA, engelli ve yaşlık sağlık turizmi gibi çeşitli biçimlerde görülebilmektedir. Dünya genelinde giderek yaygınlaşan sağlık turizmi, ülkelerarası ilişkilerin artması, yurtdışı seyahat olanaklarının genişlemesi ile birlikte küresel bir hale gelmiştir. Günümüz dijital çağda global sağlık turizmi ile medikal pazarın küreselleşmesi gibi olgular önem kazanmıştır.

Küreselleşme kavramı, dijital çağın en önemlim konularından biridir. Hemen hemen her platformda sıklıkla vurgulanması, küreselleşme nedir? konusunda bireyleri araştırmaya itmektedir. Küreselleşme, dünya genelinde ekonomik, siyaset, eğitim faaliyetlerini içeren tüm olguların bireylerden bireylere aktarılarak bütünleştiği, uluslararası bir süreci ifade etmektedir. Globalleşme, dünyada bireyler arası hareketliliğin artmasına, turizm olanaklarının zenginleşmesine paralel biçimde doğal olarak gelişmiştir. Dünya genelince ciddi bir hareketliliğe sahne olan medikal sağlık turizmi de global medikal pazarlama içinde yerini almıştır.

Sağlık turizmi denildiğinde, bundan 15-20 sene önce kaplıcalar ve termal turizm akla gelmekteydi. Ancak günümüz dünyasında yaşanan bireyler arası hareketlilik, sağlık hizmetleri için bir medikal pazar yaratmıştır. Medikal pazar nedir, sorusuna bir açıklık getirmek, küreselleşmenin medikal pazar kavramı ile ilişkisini anlamayı kolaylaştıracaktır.

Medikal Pazar Nedir?

Medikal pazar, sağlık sektörü dahilinde hizmet veren firmaların, ürün ve hizmetlerini piyasaya sunduğu ve hedef kitlelerine pazarlamaya çalıştığı bir ekonomik etkinlik alanıdır. Dolayısıyla da medikal pazar faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, medikal firmaların ürün ve hizmetlerini alıcıya ulaştırdığı bir ekonomi etkinliğidir.

Medikal pazar, hizmetlerini dijitalleşme çağında dijital kanallardan da sunabilmektedir. Medikal pazarın global nitelik kazanarak büyümek için hedef kitlelerine ulaşmak için kullandığı önemli araçlardan biri de sağlık turizmi faaliyetleridir.

Dünya genelinde medikal sağlık turizmi pazarı;  hizmetin alındığı coğrafya, hizmeti alanların özellikleri, tedavi türü gibi koşullara göre değerlendirilmektedir. Dünya genelinde Asya kıtası medikal turizmin kalbi olarak bilinir, Hindistan, Singapur, Malezya, Tayland medikal sağlık turizminin adeta başkentleridir. İsrail, ABD, Kanada, Güney Kore, Dubai, Türkiye gibi birçok ülke de medikal sağlık turizminin önde gelen pazarları sayılmaktadır. Dolayısıyla da küreselleşmeye bağlı olarak giderek gelişen, kendi içinde ayrımlaşan ve kuralları oluşmaya başlamış zengin bir medikal pazarla karşı karşıyayız.

Sağlık Turizmi ile Medikal Pazar Küreselleşmesi

Dünya, medikal turizm için küresel bir pazar alanıdır. Genç yaşlı, sağlığı bozulmuş veya sağlık hizmetlerine duyarlı, daha donanımlı sağlık hizmetlerinden faydalanmak isteyen geniş bir kitlenin hareketliliğine sahne olan sağlık turizmi, dünyada küresel bir pazar yaratmış durumdadır.

Günümüz dünyasında medikal turizmde büyük atılımlar gerçekleşmektedir. Globalleşme ile en hızlı büyüyen endüstri alanlarından birinin medikal pazar olduğu da belirtilmektedir. Estetik cerrahi uygulamaları, kanser tedavisi, ileri tedavi uygulamaları, ortopedik tedavi, ağız ve diş sağlığı medikal turizmin ilgilendiği en önemli uygulama alanlarındandır.

Medikal turizmin küreselleşmesinde bazı faktörler etkili olmuştur. Medikal sağlık turizminin küreselleşmesi durumunu hızlandıran bu nedenler şu şekilde ifade edilebilir:

  • Sağlık hizmetlerinde uzun bekleme süreleri, bireyleri hızlı biçimde tedavi olanaklarından yararlanacakları ülkelere yönlendirmektedir,
  • Uluslararası akreditasyon anlayışı, medikal turizm hizmetlerini daha güvenilir hale getirmiştir,
  • Sağlık hizmetlerinde tedavilerde yüksek maliyetler, kişileri daha az maliyetle tedavi olabileceği ülkeleri araştırmaya yönlendirmektedir,
  • Medikal tedavi hizmetlerinde ülkeler arası donanım, bilgi ve beceri farklılıkları olması bireyleri kendi ülkesinde tedavi olanaklarının kısıtlı olduğu hastalıklar için sağlık turizmine yönlendirmektedir,
  • Globalleşme ile birlikte ekonomiden eğitime kadar birçok sektörde olduğu gibi sağlık/medikal sektöründe de başarılı bireylerin dijital çağda kolayca öne çıkması ve dünya genelinde tanınması da medikal hizmetlerin küreselleşmesinde dolaylı etkiye sahiptir. Başarı hikayeleri, başarılı doktorlardan hizmet almayı cazip hale getirmektedir.

Türkiye’de Medikal Sağlık Turizmi

Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

Medikal ve küresel sağlık turizmi pazarında Türkiye önemli bir bölgedir. Altyapı olanakları, Türkiye’ de medikal turizmin gelişmesinde etkili olmaktadır. Türkiye’ deki medikal pazarın en önemli avantajlarından biri, ülkedeki sağlık merkezlerinin donanım ve gelişmişlik bakımından zenginleşmiş olmasıdır. Türkiye sağlık turizmi küresel pazarına en çok turist çeken ülkeler; Gürcistan, Irak, Suudi Arabistan, Almanya, Katar, Kuveyt şeklindedir.

Medikal sağlık turizm endüstrisinin Türkiye’ de gelişme sebepleri arasında sağlık hizmetlerinin kalitesinin yanısıra, sağlık sektörüne yetişen insan gücünün uzmanlık eğitimi de etkilidir. Ayrıca bölgelerarası ulaşım kolaylığı da ülkemiz için sağlık turizmini önemli bir ekonomik gelir kapısı haline getirmiş durumdadır. Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte her sektörde dönüşümler yaşanmıştır. Bu dönüşümlerin zemininde dijitalleşmenin sektörlere etkisi yatmaktadır. E-ticaret kavramı da dijital çağın ekonomi sektöründe yarattığı değişikliklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dijital platformların birer ekonomi pazarı haline gelmesi ile beraber e-ticaret kanalları konusu ön plana çıkmıştır.

Konun uzmanları tarafından Covid-19 pandemisi ile birlikte e-ticaret sektörünün ciddi biçimde büyüdüğü dile getirilmektedir. Bu durum, özellikle içinde bulunduğumuz yeni dünya düzeni içinde yatırımcıları e-ticaret nedir, e ticaret için dijital pazarlama kanalları hangileridir soruları ile karşı karşıya bırakmıştır.

E-ticaret ve Dijital Pazarlama Nedir?

E-ticaret kavramı dijital pazarlama ile yakından ilgilidir. Bu ilişkinin anlaşılabilmesi için iki kavramında bilinmesi önemlidir. E-ticaret nedir denildiğinde dolaylı ve doğrudan biçimde uygulamalara sahne olan yeni bir pazarlama yolundan bahsedilmektedir.

E-ticaret, elektronik ortamlarda dijital tüm araçlardan faydalanılarak gerçekleştirilen ürünün tedariki ve dağıtımı ile satışı süreçlerini de içeren bir pazarlama türüdür. Geleneksel pazarlamadan farklı biçimde elektronik ticarette en önemli özellik pazarlamaya dair tüm aktivitelerin elektronik araçlar yoluyla yapılmasıdır.

E-ticaret neden önemlidir? E-ticaretin faydaları nelerdir, gibi sorular akla gelebilmektedir. E-ticaretin avantajları şu şekilde ifade edilebilir:

  • E-ticaret rekabette geri kalmak istemeyen firmalar için adeta zorunluluk halini almıştır,
  • E-ticaret ile dijital kanallardan 24 saat boyunca ürün ya da hizmetler müşterilere sunulmaktadır,
  • E-ticaret daha fazla müşteriye, hızlı ve kısa sürede ulaşmak demektir,
  • Günümüzde konfor anlayışı değişen bireyler, alışverişte e-ticaret kanalları ve dijital pazarlamayı seçmektedirler,
  • İçinde bulunduğumuz pandemi koşullarının da gösterdiği gibi e-ticaret, olağandışı hallerde dahi firmaların işleyişini devam ettiren bir sistemdir.
E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

Son yılların popüler konularından dijital pazarlama ise hizmet ya da ürünlerin dijital kanallar yoluyla potansiyel müşterilere sunulduğu, tanıtıldığı bir pazarlama türüdür. Dijital pazarlamanın e-ticaret boyutunda ürünün tedariki, dağıtımı ve alım-satımı devrededir. Dijital pazarlama müşteri ilişkilerinden ürünün hedef kitleye ulaştırılmasına adar bir dizi süreci içeren bütünleşik uygulamalardır. E-ticaret, dijital pazarlamanın en önemli öğelerinden biridir.

E Ticaret Kanalları Nelerdir?

E-ticaret kendi içinde hizmet modelleri oluşturmuş durumdadır. Dijital pazarlama stratejileri e-ticareti odak noktasına alabilmektedir. Hizmet ya da ürünün tanıtımı ve pazarlaması ile hedef kitlenin güvenini kazanmanın ardından asıl amaç, ürünün kar getirecek biçimde satışının yapılabilmesidir. Dolayısıyla e-ticarette başarı, dijital pazarlama yolları ve stratejileri ile kanallarına hakim olmakla sağlanabilir.

Dijital pazarlamanın tüm departmanları ile işbirliği içinde geliştirilmesi, firmaların e-ticaret hedeflerinde başarının sırrı olmuş durumdadır. E-ticaret gelirleri nasıl arttırılır, e-ticaret üzerinden para kazanılır mı gibi sorular sormadan önce dijital pazarlama iyi öğrenilmelidir. E-ticaretin hizmet alıcısı ile buluşturulduğu platformlara göre iki çeşit e-ticaretten bahsedilmektedir:

  • Sosyal e-ticaret
  • Mobil e-ticaret

E-ticarette önemli pazarlama kanallarından biri web sitelerdir ve e-ticaret siteleri pazaryeri olarak bilinir. Mobil e-ticaret, firmaların mobil uyumlu uygulamalarla dijital pazarlama sektöründe yer almasını ifade etmektedir. Mobil e-ticaret platformları denildiğinde ilk akla gelen alışveriş siteleridir. Günümüzün konforuna düşkün, hızlı yaşayan insanları dijital alışveriş uygulamalarını oldukça benimsemiştir. Bu nedenle mobil alışveriş siteleri, e-ticaretin önemli kaynakları arasındadır.

Sosyal medyada dijital pazarlama e-ticarete önemli bir ivme kazandırmıştır. Sosyal medya hesapları ve sosyal medya kanalları ile sosyal medya ağları e-ticaret kanallarının önemli uygulama zeminleridir. İnstagram, e-ticarette kişilerden firmalara ürünlerinin alıcıya ulaştırılması için kullanılan güçlü bir platform durumuna gelmiştir. Sosyal medyada satış ortaklığı da günümüzün popüler e-ticaret yollarından biridir.

E-ticaret pazarlama kanalları şu maddeler halinde kısaca açıklanabilir:

  • PPC olarak bilinen reklamlarda tıklama başı ödemede anahtar kelimeler üzerinden bir reklam kampanyası sürdürülür.
  • SEM ya da arama motorları üzerinden verilen reklamlarda ise Google Ads gibi popüler platformlar üzerinden ücretli reklamlar yoluyla e-ticaret pazarlaması yapılabilir.
  • SEO ve görüntülü reklamcılık ile e-posta pazarlaması da dijital pazarlama sektöründe e-ticaretin pazarlanmasında önemli kanallardandır.
  • Satış ortaklığı, e-ticaret pazarlama kanalları arasında müşteri güveninin ön planda olduğu bir yoldur.

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 7
Kategoriler
  • Dijital Ajans 53
  • Dijital Pazarlama 47
  • Futbol Menajerliği 8
  • Metaverse 3
  • Ödüller 3
  • Sağlık Turizmi 68
  • Sağlık Turizmi Ajansı 45
  • Sağlık Turizmi Danışmanlığı 42
  • Sosyal Medya 12
En Güncel İçerikler
  • E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda...
  • Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları...
  • Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu...

Baylan Grup Logo

baylan grup
Faaliyet Alanları
Sağlık Turizmi Danışmanlığı
Dijital Pazarlama & Reklamcılık
Dijital Yayıncılık
E-Ticaret
İnşaat
Yazılım
Kozmetik Satış
Gıda
Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adres: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Grup
E-mail Adresi: info@baylangrup.com
Telefon: 0850 532 20 99
İnsan Kaynakları
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Desing By Baylan Ajans

      Bize Ulaşın

      En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.