baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
baylan grup logo mobile
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim

Category: Metaverse

E-Ticarette Metaverse Dönemi

E-Ticarette Metaverse Dönemi

Bu yazımızda E-Ticarette Metaverse Dönemi konusunu ele alacağız. Metaverse evreni, geleceğin dijital yaşamı olarak nitelendirilmektedir. Gerçek dünyanın bir nevi iz düşümü gibi görülen metaverse evreni, dünyanın sanal ortama yansıtılması gibi ifadelerle anlatılmaktadır. Evreni tanımlarken, kafe ortamında buluşan insanlardan birinin diğerine, kahvesini yudumlarken beğendiği bir ceketten söz etmesinden sonra ortama o ceket modelinin çıkması gibi nitelendirilmeler de yapılmaktadır. Dijital görsellerin etrafta süzüldüğü ve arkadaşları ile beraber insanların kendi zevk ve stiline uygun olanı tercih noktasında seçimlerde bulunacağı ortamın kendisi olarak metaverse evreninden bahsedilmektedir.

Metaverse Dijitallerinin Elektronik Ticarete Yardım Katkısı

Metaverse evreninde yardımcı rolüne sahip sistem paydaşları, beğeni özelliklerini bildiğinden ötürü istenilen seçim konusunda yardımda dahi buluna bileceklerdir. İnsanlar adına seçim yapabilecek özellikteki robotlar, arkadaşa erişim izni verilmesi ile de beğenilen ceketin takdimi gibi fırsatlar da sunmaktadır. Özellikler ve sunulan yardımla da ceketim özelliklerini değiştirme ve iyileştirme gibi değerlendirmeler de yapılabilmektedir.

Evren içerinde atılacak bir adım yahut ta işaret edilecek bir hareketle, beğenilen özellikleri içeren eşyaların alınması fırsatı da verilmektedir. Satın alma işlemini tamamlamadan evvel de, sitemde yer alan hologram özellikli avatarların üstünde denemek sureti ile ürünü bizzat görme ve deneyimleme imkanı da oluşmaktadır. Ürünün bir nevi NFT sürümü dahi alınabilmektedir. Ödeme seçeneği sonrasında denenen ve beğenilen ürün, bir hafta gibi bir zaman diliminde adrese kargolanmaktadır.

E-Ticarette Metaverse Dönemi

Arkadaş ortamında bulunan kafeden ayrılmak için de evrenin fiziksel olarak takdim ettiği gözlüğe vedalaşma sonrası dokunarak ortamdan gerçek dünyaya dönüş yapılabilmektedir. Gerçekleşen metaverse evrenindeki bu elektronik ticaret, insanlar evlerindeki koltukta iken hayata geçirilmektedir. Oysa arkadaşlar ile kafe ortamında buluşulup alış veriş yapılmıştır.

Sanal gerçekliğin imkanları ile mağazaya dahi uğramadan elektronik ticaret gerçekleştirilmektedir.

İnternet Dünyasının Üç Boyutlu Sürümü

Metaverse evreni, gerçek dünyanın internet ortamında üç boyutlu bir sürümü şeklinde kullanılmaya başlanan platformun adıdır. Bu gelişme;

I. bulut teknolojisi,

II. 3D modelleme,

III. oyun tasarımı,

IV. bulut haritalama gibi elektronik cihazlar etrafında şekillenen ve anlam kazanan teknolojilere katkı sağlamaktadır. Fiziksel dünyanın sağladığı fırsatlardan çok daha ötesini sağladığı iddia edilmektedir. eskiyen internet servis sağlayıcıları yahut ta gerçek dünyanın aktiviteleri ile örtüşmekte olan özel kümeler oluşturulabilmektedir. Evren içerisinde üç zamanlı boyutlarda bilgisayar grafikleri geliştirilmiştir. Bunlar da kişiselleştirilen avatarların gelişmesine katkı sunmaktadır. Hedef merkezli kişiselleşen sosyal etkileşim ve iletişimlerin sağlanması başlamaktadır. Ekonomik bağlamda kurulan sistemle bağlantı sayesinde, dijital ortamda alış veriş yapılabilmektedir.

Dünya üstünde varlıklarını sürdüren bütün firmalar, evrenin sağladığı fırsatlara kanalize olmaya başlamış durumdadır. Yatırımları artıran firmalar, sanal gerçeklik üstüne yoğunlaşmaya başlamaktadır. Dijital ortamın ekonomik yüzü olmaya aday metaverse evreni, mağazaların dijital versiyonlarını da içerisinde barındırmaya başlamaktadır. 2026 senesine gelindiği zaman, sanal gerçeklik ile global artırılmış endüstri üstündeki senelik büyüme oranı yüzde elli dördü geçecek konuma yükselmektedir.

Sağlık Turizminde Dijital Etkenler

Sağlık Turizminde Dijital Etkenler

Bu yazımızda Sağlık Turizminde Dijital Etkenler konusunu ele alacağız. Sağlık turizmi, insan yaşamının sorunlarından kurtulması amacı ile dünya çapında yapılan araştırma ile gerçekleştirilen seyahate denilmektedir. Sağlık turizminin oluşturduğu sektör de, insanların dijital dünya araçlarını kullanarak etkileşim talep ettiği yeni bir döneme girmeyi sağlamaktadır. Sağlık konusunda kullanılan araçlar, sağlık hizmetini sağlayan ile rahatsızlık yaşayan insan arasında hem etkileşimi hem de iletişimi artırmaktadır. Şeffaf konumdaki bilgilere kolay ulaşılmasını da sağlayan bu uygulamalar, bilinçli karar verme mekanizmasını çalıştırmanın yanı sıra, tedavinin de güvenli olmasını sağlamaktan geçmektedir.

Dijital etkenler, hastanın tıbbi müdahale görmeye başlamasından, rehabilitasyon için eve dönmesine değin aşamaları da kapsamaktadır. Sağlık turizminin evrimi, dijital etkenlerin sağlık alanında ihtiyaç duyulan gerekli şeffaflığı sağlaması ile devam etmektedir. Sağlık turizmi kapsamında yapılacak işlemlere dair ön çalışma yapılması beklenmektedir. Gerekli dijital etkenlerin kullanılması, yapılacak olan lokasyon ile ön çalışmaların sonucu belirlemektedir. Hedef bölge ile kitle tespiti, dijital etkenler için önemli bir konu hükmündedir.

Sağlık Turizmini Etkileyen Dijital Etkenler

Sosyal Medya Platformları

Sağlık turizmini etkileyen dijital etkenlerin başında, sosyal medya platformları yer almaktadır. Bu platformlar arasında;

I. Facebook,

II. Instagram,

III. YouTube,

IV. Linkedin,

V. Twitter,

VI. TikTok, gibi sosyal medya araçları aktif olarak kullanılmaktadır. Bu sayede doğru insanlara da ulaşılması sağlanmış olmaktadır. Sosyal medya, ileri sürülen görüş ve öneriler ışığında geleceğe ışık tutan sonuçlar da sağlamaktadır. Gelecekte ortaya çıkacak olan etkenlere ve sağlık turizminin yöntemlerine de veri tabanı oluşturmaktadır.

Doğru kişiye ulaşılması ve etkileyici insanların seçimi, işletmelerin tercih edilme nedenleri arasına girmektedir. Sosyal medya platformlarında çok fazla takip edilen ve tavsiyeleri rağbet gören insanlar, sağlık turizminin etkin olarak kullanılmasında etken dijital varlıklar olarak görülmektedir. Doğru hedef kitlesine erişmek, doğru insanlarla çalışmaktan geçmektedir. Çapraz modelleme yöntemi kullanarak da dijital etkenlerle gerekli ilerleme sağlanmaktadır.

Dijital Platformlar Kullanma

sağlık turizminde dijital etkenler

İnsanlar ne kadar fazla miktarda harcama yaparsa o kadar fazla kitleye ulaşır mantığı, dijital etkenler arasında yer bulmamaktadır. Önemli olan doğru yerde doğru malzemeye harcama yapmaktır. İnternet dünyasının belli başlı paydaşlarından biri olan Google Ads gibi platformlar, doğru satışı yakalamanın doğru harcama ile yakalanmasını temin etmektedir.

Gerekli analizlerin yapılmasına olanak tanıyan adresler, doğru içerikle hedef kitleye erişmeye neden olmaktadır. Paranın da en etkili ve verimli harcanmasına örnek teşkil etmektedir.

İçerik Üretimin Gücü

Dijital dünyanın çekim gücü, içerik üretiminden geçmektedir. Hedef kitleye ve çalışma sistemine uygun içerikler, dijital ortam kuralları doğrultusunda oluşturulmak zorundadır. İnternet sitesi ya da sosyal medya platformlarında en ideal içeriklerle hareket etmek, istenen başarının da tetikleyicisi konumundadır. Kurumsal kimlikle uyumlu içerikler, görsel tatminlikle süslendiğinde, istenen verimi de başarıyı da getirecektir. İnternet sitesinin tasarımı ile yönetilmesi gibi dijital etkenlerin kullanımı, sağlık turizminin etkileyicisi dijital etkenlerin arasında kendini bulmaktadır.

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Bu yazımızda son zamanlarda popüler hale gelen Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri konusunu ele alacağız. Metaverse, yeni nesil bir dijital ürün olarak blockchain teknolojisini kullanarak son zamanların en dikkat çekici gelişmesine imza atmaktadır. Dijital dünya içerisinde fiziksel dünyanın benzerini oluşturmaktır. Artırılmış gerçeklik kapsamında dünyanın iz düşümü olarak etkileşim sağlanan bir ortam sunmaktadır. Dijital dünyanın durak noktası konumunda olan sanal ortam, aynı zamanda gerçek deneyim imkanı sunan dijital etkinlik fırsatları da içermektedir.

Metaverse gelişimi esnasında sağlık hizmetleri,

I. yapay zeka,

II. sanal gerçeklik,

III. artırılmış gerçeklik,

IV. tıbbi cihazların interneti,

V. Web 3. 0,

VI. akıllı bulut,

VII. uç,

VIII. kuantum hesaplama teknolojileri,

IX. sağlık hizmetleri için yeni yönler kazanmak adına robotik sistemle bütünleştirilen yeni hizmetlere sahip olunmaktadır.

Tıp Eğitiminde Virtual Reality Kullanımı

Sanal gerçeklik olan metaverse, hem doktorlar hem de uzmanlar tarafından, diğer sağlık çalışanları ve doktorların eğitiminde kullanılmaktadır. Sistemde eğitim için bir kişinin kullanılması, kaldıraç şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. Bir insanın rahatsızlığının üç yüz atmış derece görünümle teşhis edilmesine olanak tanımaktadır. Sanal ortam, geçek dünyadaki prosedürlerin uygulanmasını da sağlamaktadır. Uygulamaların tamamı ile ayrıntıların, görülmesi ve masa üstüne kayıt yapılabilmesi gibi olanak fırsatları da doğurmaktadır.

Cerrahi İşlemlerde Kullanımı

Robotik kullanıma elverişli olan cerrahi işlemler ile karmaşık ameliyatların tamamı, metaverse sanal gerçeklik evreninde kullanımı da gayet elverişli konumdadır. Kanserli hücrelerin ve tümörlü dokuların alınma işleminde ya da en karmaşık omurga sistemi cerrahi müdahalelerinde, kullanılabilecek en hassas yollardan birini oluşturmaktadır. Robot destekli ve robotik kullanım ile ortaya çıkan cerrahi müdahaleler, karmaşık prosedürlerin hem esnek hem de hassasiyet içerisinde gerçekleştirilmesi yönleri ile zaten kullanılmaktaydı.

Sağlık Paydaşları ile Sağlığa İhtiyaç Duyanları Buluşturma

Metaverse ile Yeni Sağlık Deneyimleri

Dijital ortamlar, oyunlaştırma algısının çeklini de değiştirmektedir. Daha fazla insana ulaşan platformlar, kullananlar sağlanan iş birliği çerçevesinde değişik bağlantıların sağlanmasına da katkı sunmaktadır. Platformlar insanlara hayal kurmanın sınırlarını zorlatmaktadır. Eğlenme ve vakit geçirmenin çoğu zaman, fitnes ve sağlık uygulamalarına dönüşebilmektedir.

Sanal gerçeklik sayesinde daha akla ve fiziğe uygun egzersizler yapılabilmekte ve sanal eğitmenlerin gözetim ve denetiminde aktiviteler yaşama geçirilebilmektedir.

Beraber çalışma aşamalarının en önemli bileşeni olarak metaverse evreni gösterilmektedir. Sağlık hizmetleri, birlikte çalışılabilen bir dalga içinde hareket etme eğilimi göstermektedir. Ayrıca açık çözümlerin geliştirilmesi gibi konularda da ilgili olduğu bilinmektedir. Sisteminde yer alan avatar özellikler ile 3 boyuttaki modellemeler, metaverse evreninin veri deposunun kritik aşamadaki ögelerindendir. Uzamsal ortaklar ile karma gerçeklik gibi varlıkların sınıfları da, metaverse verileri ile beraber çalışmaktadır.

Endüstri alanında yer alan iletişim ile veri standartları geliştikçe, metaverse evreni ile iletişim de gelişme gösterecektir. Ayrıca evren içerisinde veri deposu oluşumuna katkı sunmaya yardımcı konumda olan birçok teknoloji de bulunmaktadır. Metaverse sistemindeki uygulamaların hızlı oluşturulması adına gerekli desteği sunan uygulamalar, oluşumda sürati oluşturmak için değişik teknolojik sistemleri de desteklemektedir.

Kategoriler
  • Dijital Ajans 53
  • Dijital Pazarlama 47
  • Futbol Menajerliği 8
  • Metaverse 3
  • Ödüller 3
  • Sağlık Turizmi 68
  • Sağlık Turizmi Ajansı 45
  • Sağlık Turizmi Danışmanlığı 42
  • Sosyal Medya 12
En Güncel İçerikler
  • E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda...
  • Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları...
  • Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu...

Baylan Grup Logo

baylan grup
Faaliyet Alanları
Sağlık Turizmi Danışmanlığı
Dijital Pazarlama & Reklamcılık
Dijital Yayıncılık
E-Ticaret
İnşaat
Yazılım
Kozmetik Satış
Gıda
Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adres: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Grup
E-mail Adresi: info@baylangrup.com
Telefon: 0850 532 20 99
İnsan Kaynakları
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Desing By Baylan Ajans

      Bize Ulaşın

      En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.