baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
baylan grup logo mobile
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim

Category: Dijital Pazarlama

E-Ticarette Metaverse Dönemi

E-Ticarette Metaverse Dönemi

Bu yazımızda E-Ticarette Metaverse Dönemi konusunu ele alacağız. Metaverse evreni, geleceğin dijital yaşamı olarak nitelendirilmektedir. Gerçek dünyanın bir nevi iz düşümü gibi görülen metaverse evreni, dünyanın sanal ortama yansıtılması gibi ifadelerle anlatılmaktadır. Evreni tanımlarken, kafe ortamında buluşan insanlardan birinin diğerine, kahvesini yudumlarken beğendiği bir ceketten söz etmesinden sonra ortama o ceket modelinin çıkması gibi nitelendirilmeler de yapılmaktadır. Dijital görsellerin etrafta süzüldüğü ve arkadaşları ile beraber insanların kendi zevk ve stiline uygun olanı tercih noktasında seçimlerde bulunacağı ortamın kendisi olarak metaverse evreninden bahsedilmektedir.

Metaverse Dijitallerinin Elektronik Ticarete Yardım Katkısı

Metaverse evreninde yardımcı rolüne sahip sistem paydaşları, beğeni özelliklerini bildiğinden ötürü istenilen seçim konusunda yardımda dahi buluna bileceklerdir. İnsanlar adına seçim yapabilecek özellikteki robotlar, arkadaşa erişim izni verilmesi ile de beğenilen ceketin takdimi gibi fırsatlar da sunmaktadır. Özellikler ve sunulan yardımla da ceketim özelliklerini değiştirme ve iyileştirme gibi değerlendirmeler de yapılabilmektedir.

Evren içerinde atılacak bir adım yahut ta işaret edilecek bir hareketle, beğenilen özellikleri içeren eşyaların alınması fırsatı da verilmektedir. Satın alma işlemini tamamlamadan evvel de, sitemde yer alan hologram özellikli avatarların üstünde denemek sureti ile ürünü bizzat görme ve deneyimleme imkanı da oluşmaktadır. Ürünün bir nevi NFT sürümü dahi alınabilmektedir. Ödeme seçeneği sonrasında denenen ve beğenilen ürün, bir hafta gibi bir zaman diliminde adrese kargolanmaktadır.

E-Ticarette Metaverse Dönemi

Arkadaş ortamında bulunan kafeden ayrılmak için de evrenin fiziksel olarak takdim ettiği gözlüğe vedalaşma sonrası dokunarak ortamdan gerçek dünyaya dönüş yapılabilmektedir. Gerçekleşen metaverse evrenindeki bu elektronik ticaret, insanlar evlerindeki koltukta iken hayata geçirilmektedir. Oysa arkadaşlar ile kafe ortamında buluşulup alış veriş yapılmıştır.

Sanal gerçekliğin imkanları ile mağazaya dahi uğramadan elektronik ticaret gerçekleştirilmektedir.

İnternet Dünyasının Üç Boyutlu Sürümü

Metaverse evreni, gerçek dünyanın internet ortamında üç boyutlu bir sürümü şeklinde kullanılmaya başlanan platformun adıdır. Bu gelişme;

I. bulut teknolojisi,

II. 3D modelleme,

III. oyun tasarımı,

IV. bulut haritalama gibi elektronik cihazlar etrafında şekillenen ve anlam kazanan teknolojilere katkı sağlamaktadır. Fiziksel dünyanın sağladığı fırsatlardan çok daha ötesini sağladığı iddia edilmektedir. eskiyen internet servis sağlayıcıları yahut ta gerçek dünyanın aktiviteleri ile örtüşmekte olan özel kümeler oluşturulabilmektedir. Evren içerisinde üç zamanlı boyutlarda bilgisayar grafikleri geliştirilmiştir. Bunlar da kişiselleştirilen avatarların gelişmesine katkı sunmaktadır. Hedef merkezli kişiselleşen sosyal etkileşim ve iletişimlerin sağlanması başlamaktadır. Ekonomik bağlamda kurulan sistemle bağlantı sayesinde, dijital ortamda alış veriş yapılabilmektedir.

Dünya üstünde varlıklarını sürdüren bütün firmalar, evrenin sağladığı fırsatlara kanalize olmaya başlamış durumdadır. Yatırımları artıran firmalar, sanal gerçeklik üstüne yoğunlaşmaya başlamaktadır. Dijital ortamın ekonomik yüzü olmaya aday metaverse evreni, mağazaların dijital versiyonlarını da içerisinde barındırmaya başlamaktadır. 2026 senesine gelindiği zaman, sanal gerçeklik ile global artırılmış endüstri üstündeki senelik büyüme oranı yüzde elli dördü geçecek konuma yükselmektedir.

Dijital Yayıncılığın Kapsamları

Dijital Yayıncılığın Kapsamları

Bu yazımızda Dijital Yayıncılığın Kapsamları konusunu ele alacağız. Bilgi, insanlık tarihinin ve insanoğlunun gelişim göstermesi için ham madde konumunda bir kavramdır. Bilgi depolanması ile ihtiyaç halinde erişime açık olması ve yayılma göstermesi esnasında teknoloji büyük rol oynamaktadır. Yazının icadı ile matbaanın ortaya çıkarılması, bilginin hem saklanmasını hem yayılmasını hem de erişimini kolay hale dönüştürmüştür. Bunlar bilgi ve insanlık için dönüm noktaları olarak kabul edilmektedir.

Yayıncılıkta Dijitalleşme

Teknolojinin sahip olduğu tüm nimetler, yayıncılık sektörünün matbaa ile kağıt üretimini tüm yönleri ile kullanmaya başlaması ile bilginin kullanımı açısından seferber edilmiştir. Teknolojinin yayıncılık sektöründe kullanımı da, ekonomik nedenler gibi birçok bağlamda değerlendirilmektedir. Teknolojinin bu sektörde kullanılması, hem kitap hem de okuyucu açısından etkileşime neden olan fırsatlar ortaya koymuştur. Kitap ve eser formatları da teknoloji sayesinde sağlanan etkileşim ile

I. geleneksel basılı kitaplar,

II. e- kitaplar,

III. etkileşimli e- kitaplar, şeklinde sınıflandırmak mümkün olmaktadır.

Bunun yanında kitap türleri ise;

  1. Basılı Kitaplar
  2. Dijital Kitaplar, olmak üzere iki kısma ayrılmaktadır. Basılı olan kitaplar, geleneksel yayıncılık yöntemleri ile kağıt üstüne baskı yapılması ile ortaya çıkarılan ürünlerdir. Dijital kitaplar ise, internet ortamında ya da sanal ortamda örnekleri görülen türleri ihtiva eden kitaplardır. Hali hazırdaki teknolojiler, kitap etkileşim kapasitelerini artırmaya dönük faydalar içermektedir. Kitap formatlarının bir diğerine herhangi bir üstünlüğü olmadan, içerik olarak daha geniş kitlelere erişim olanakları sağlamaktadır.

Kapsamı İtibarı ile Dijital Yayıncılık

Dijital yayıncılık denildiğinde akla ilk elektronik ortamda görülen türleri ile dijital kitaplar gelmektedir. Sahip oldukları özelliklere ve kullanılan ortama göre türlere ayrılmaktadır.

Elektronik Kitap

Sağlık Turizmi Danışmanlığı ile Verimli Süreçler

1971 senesinde Michael Hart adında bir girişimci, dünyaca öneme sahip bir eserin elektronik sürümünün kullanılmasını sağlamıştır. Gutenberg projesi olarak isimlendirilen bu adım, dijital kitaplar için bir dönüm noktası niteliğinde olmuştur. Hart tarafından düz metin formatı ile dijital ortama aktarılan Amerika Özgürlük Bildirgesi, dünya üzerindeki ilk e kitap olma özelliğine sahiptir.

1976 senesine gelindiğinde Oxford Text Achive girişimciliği başlatılmıştır. Dijital kütüphanecilik çalışmaları da, 1992 senesinde İsveç kaynaklı Runeberg ile 1994 senesinde Alman kaynaklı Gutenberg DE projeleri ile hız kazanmıştır.

1995 senesine gelindiğinde ilk dijital kitapçı olarak sahneye Amazon firması çıkmıştır. Doksanlı seneler, elektronik kitapçılığın büyük ivmesine sahne olmuştur. PDF sürüm ile birleşen dijital kitaplar ve dergiler, hem metin hem de görsel öğeler içermeye başlamıştır. PDF formatı sayesinde içerisine metin dışında yeni bileşenler eklenme fırsatı doğmuştur. Zamanla elektronik kitaplar ile Acrobat eBook Reader terimleri o denli bütünlük arz etmeye başlamıştır ki, iki binli senelerin başında elektronik kitapların PDF formatı ile anıla gelmesi normal bir hale dönüşmüştür.

Etkileşimli Elektronik Kitaplar

Etkileşim özellikli elektronik kitaplar, zengin içerikleri ile ön plana çıkmaktadır. Üst düzey kitap yayımı sağlanan dijital materyallerdir. Etkileşim özellikli e kitaplar, diğer kitap türlerine göre oldukça farklıdırlar. Elektronik bir nesne olarak tasarlanan etkileşimli basımlar, iki boyut içerisinde dört temel etkileşim sağlayan boyutta kendini göstermektedir. İlki kullanıcı boyutu ile içeriktir. İçeriğin yanı sıra da etkileşim özellikli tasarım gelmektedir. İkinci boyut olan teknolojik boyutu ise okuma aracı ile ara yüz gibi araçların gerçekleştirildiği etkileşimi oluşturmaktadır.

Futbol Menajerliğinin Futbolcu Kariyerine Etkisi

Futbol Menajerliğinin Futbolcu Kariyerine Etkisi

Bu yazımızda Futbol Menajerliğinin Futbolcu Kariyerine Etkisi konusunu ele alacağız. Futbol, son zamanlarda artan ilgisinin yanı sıra ekonomik bir güç olarak da şekillenmesi ile bir görüntü vermektedir. Futbolun endüstri şekline gelmesindeki en temel ayaklarından biri de, menajerlik sistemidir. Endüstri halini alan futbol, belli paydaşlarla çarkı dönen bir sistem şeklinde faaliyetlerini yürütmektedir. Ülkeler temelinde futbolun temsilcileri ve kontrol mekanizması vazifesini yapan konumların yanında kıtalar ve dünya genelinde birbirlerine belli bir hiyerarşi ile bağlı organizasyonlar, dünya futbolunu yönetmektedir.

Futbolun ülkeler içerisindeki en alt ve işleyişi sağlayan en temel yapı taşı hükmündeki paydaşlarını ise futbolcular ile onları yöneten teknik kadro olarak tabir edilen teknik direktörler oluşturmaktadır. Bu alt kademede sistemin işleyişini sağlayan emekçi gurubunu idare eden kulüp başkanları ve yönetim kurulları da, sistemin tamamlayıcısı konumundadır. Sonradan bu paydaşlara bir de menajerler eklenmiştir. Futbolcuları temsil eden bir birim olarak futbol paydaşlarına dahil edilmişlerdir.

Menajer Kavramı

Kontrol etmek manasına gelen kelimeden türetilen bu kavram, temsilci manasında, iyi özelliklere sahip olan yöneticinin, diğer insanlara yapacağı desteği en ideal ölçülerde sağlaması olarak tanımlanmaktadır. Temel manada bakıldığında birçok mesleğe benzese de, sorumluluk ve görev bakımından bazı farklılıklara da sahiptir. İşletmelerin genel çalışma işleyişi çerçevesinde hem araç hem gereç hem de ekipmanlarını en etkin şekilde kullanarak mesleğin icrası noktasında kalite ve verimlilik katan meslek erbabı olarak da tanımlanmaktadır.

Menajerlik Tarihçesi

Futbol bir ekonomik güç boyuna kademe olarak ilerledikçe, bu güç doğrultusunda ortaya çıkan kavramlardan biri olarak menajerlik çıkmıştır. Tarihçesi itibarı ile de dört evreden geçtiği söylene bilmektedir. İlk olarak 19. yüzyıl sonlarında ve özellikle 1950 senesi sonrasında ortaya çıktığı görülmektedir. Bu tarihlerde, futbol kulüplerinin yetkilendirilmesi ile onlar adına hem keşifte bulunmakta hem de aracılık yapan bir sistemde çalışmaktaydılar.

futbol menajerliğinin futbolcu kariyerine etkisi

Atmışlı yıllardan başlayarak doksanlı senelere gelindiğinde sadece futbolcuları temsil eden görevliler konumunda kalmışlardır. Doksanlı senelerinden ortasından itibaren başlayıp, 2010 senesi ortalarında ise profesyonelleştikleri gözlemlenmektedir.

2010 senesinden itibaren de aracılık hizmeti sunan ve süper güçle oluşturulan menajerlik şirketleri olarak kendini göstermiştir.

Futbol Menajerlerinin İfa Ettiği Fonksiyonlar

I. Sporcu kariyer temsilciliği ve yönetimi,

II. Sporcu pazarlaması,

III. Kişisel temsilcilik ile lisans ve kontrat hizmetleri,

IV. Sponsorluk ile danışmanlık hizmetleri,

V. Televizyon programları ile yapımcılık hizmetleri,

VI. Halkla ilişkiler ile basın,

VII. Finansal planlama ile finansal yönetimi, gibi önemli fonksiyonlar icra etmektedir.

Futbolcu Kariyerine Tesiri

Futbolcuların tipik özelliklerdeki sözleşme görüşmelerinde onları temsil ederken, deneyim sahibi menajerler ve futbol paydaşlarının yanında dengesizlik oluşturduğu da gözlemlenmiştir. Futbolcunun daha etkin gelişim göstereceği bir futbol kulübü yerine daha fazla kazanç elde edileceği bir yer seçimi gibi yanlış yönlendirmelerle futbolcu kariyerine doğrudan tesir de etmektedir. Futbolcunun hizmet değerini belirleme kapasitesi ve iş ehliyeti olmayan menajerler ile salt ticari gailelerle oyuncusunun hem imaj hem de isim kullanımı ile ilgilenmesi de, futbolcunun kariyerine tesir eden konulardandır.

Oyuncusunun kariyer planlamasında sadece bir noktaya odaklanıp sonraki aşamaları kaçırmak gibi noksanlıklar ile kariyer planlamasında halkla ilişkiler çalışmalarını kaçırmak gibi eksiklikleri, oyuncusunun kariyerini sekteye uğratmaktadır. Bir sonraki kariyer planlaması olan hem transfer hem jübile hem de sonraki yaşam gibi planlamaların menajer tarafından gerçekleştirilmesi de oyuncu kariyerinde etkin rol oynamaktadır.

Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi

Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi

Bu yazımızda Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi konusunu ele alacağız. Modern futbolun temelleri, 19. yüzyıl sonuna doğru İngiltere içerisinde atılmıştır. Ancak hemen hemen tüm dünyada benzer orunların oynandığı da bilinen bir gerçektir. Futbol benzeri oyunların varlığı, orta Asya Türklerinden Çinlilere kadar bir çok coğrafyada gözlemlenmiştir. Binlerce sene evvelinden Türkler, adına tepük dedikleri ve kurşun bir kaba dökülen kalıp çevresini keçe ile sarsıkları topa benzer bir araçla oyun oynadıkları bilinmektedir. Bedenlerini zinde tutan bu araç sayesinde hem oyun oynamakta hem de sağlıklı bir hale dönüşmektedir.

Organize ve Kurallı Bir Hal

İnsanlar arasında yayılma eğiliminde olan futbol, hem daha organize hem de kuralları ile derli toplu olması maksadı ile gelişme dönemine girmiştir. Gelişme evrelerinde yaşanan, halkların algı ve ilgisini çekmesi nedeni ile de bunları yönetme düşüncesi ile sömürülmesi başlamıştır. Tüm dünya insanları, bir şekilde futbol ile ilişkilendirilmiş ve ilgi futbol oyunu üstüne çekilmiştir. İnsanların büyük bir kesimi, futbol oyununun hastası konumuna yükselmiştir.

Ülkeleri idare edenler, futbolun etki gücünden de istifade etmek istemiştir. Dikkat ve ilgi toplayıcı futbol, dünya üstündeki birçok diktatör tarafından kullanılmıştır. Diktatörler, yıllarca halkını futbol ve takımlarının rekabet duygularının pekiştirilmesi sayesinde yönetmiştir. Buna 1932 senesinden 1968 senesine kadar Portekiz ülkesini yöneten Salazar ile otuz altı sene İspanya devletini idare eden General Franco örnek olarak verilebilmektedir.

Etki Alanının Yanı Sıra Ekonomik Yönü

Dünya futbol piyasası, bir trilyon Amerikan doları üstünde seyreden bir etkiye ve güce sahip bulunmaktadır. Ülkemizde bu rakam, altı yüz milyon doların üstünde seyretmektedir. Ancak bu rakamın büyük bir kesimini de yabancı oyunculara ödenen para oluşturduğundan, ülke ekonomisine ne denli katkı sağladığı da tartışılmaktadır. Ülkelerin ekonomik yapıları ile yarışır bir hale dönen futbol, günümüzde dev bir ekonomik sektör haline dönüşmüş bulunmaktadır. Yüzden fazla ülkenin ekonomik yapısında ve gelir dağılımından fazla bir hacme kavuştuğu da ortaya çıkmaktadır.

değişen dünyada futbol endüstrisi

Gelişen dünya ekonomileri ile gelirlerinin dağılımları göz önüne alındığında, futbol her geçen gün daha da artan bir ekonomik hacme ulaşmaktadır. Ülkeler arası rakamlar değişiklik gösterse de, genel manada futbol, spor branşları içerisinde en yüksek rakama sahip konumundadır.

2018 senesinde yayımlanan Annual Review of Football Finance raporu, büyük liglerin bir önceki sezonun gelir durumunu yirmi beş buçuk milyar avro olarak göstermektedir. Rapor, her sene nerede ise bir milyar dolarlık bir artışa da işaret etmektedir.

İngiltere futbol Endüstrisi

Dünya üstündeki futbol ekonomisi bakımından en güçlü ve büyük ekonomi, İngiltere devletinde görülmektedir. Raporda yer alan bilgiye göre ülkede, beş buçuk milyar avroluk bir gelire imza atılmaktadır. En yakın takipçisi konumundaki İspanya futboluna iki buçuk milyar avroluk bir fark atmış durumdadır. Üç milyar avro gibi bir değeri olan İspanya futbolunu, iki milyar sekiz yüz milyon dolarla Alman futbol endüstrisi takip etmektedir. İtalya ile Fransa da bu ülkelerin peşinden gitmektedir.

Dijital Reklamcılık Kanalları

Dijital kavramı oldukça sık karşılaştığımız bir olgu halini aldı. Bundan bir yirmi yıl önce hayatımıza hızlı bir giriş yapan dijital çağ kavramı, bugün kaçınılmaz biçimde hayatımızın her alanında yerini aldı. Dijital bir çağ nedir, dijital çağda reklamcılık nasıl yapılmaktadır; gibi soruların yanıtlarının farkında olmak; salt yatırımcılar için değil bireyler için de önemlidir.

Dijital çağ kavramı ile her tür sektörün teknolojik gelişmelerin etkisiyle dijitalleştiği bir dönem kastedilmektedir. Dolayısıyla dijitalleşme sürecinde, tüm hizmetlerin alıcılarına dijital kanallarla ulaştırıldığı bir dönemden bahsetmekteyiz. Hizmet sektörü bazında bakıldığında dijitalleşme ile birlikte şu yeni tanımların ağırlık kazandığını görmekteyiz:

  • Dijital kültür,
  • Dijital medya,
  • Dijital reklamcılık,
  • Dijital tüketim,
  • Dijital tüketici.

Dijitalleşme ile birlikte adeta alıştığımız ve yenilikleri takip edebilmek için tanımamız gereken bu kavramların gösterdiği en önemli gerçek; yeni dünya düzeninin yeni bir tüketici profili yarattığıdır.

Yeni Tüketici Profili ve Dijital Reklamlar

Günümüz dünyasında yeni tüketici profili yaratılmıştır. Dijital tüketiciler, artık ürünleri sadece tüketmemekte, aynı zamanda da ürünler için önemli bir referans haline gelmektedirler. Tüketiciler; influencer gibi kavramlarla birer reklam yüzü olarak karşımıza çıkmaktadırlar.

Dijital tüketicilerin özellikleri konusuna hakim olmak dijital sektörde firmaların öne çıkmasında ve dijital reklamcılık kanalları gibi platformları aktif biçimde kullanmasında önemlidir:

  • Dijital tüketiciler, dijital kanallarda aktiftirler,
  • Dijital tüketiciler, kalitenin yanı sıra yaşamlarını kolaylaştıran ürün ve hizmetleri talep etmektedir,
  • Dijital tüketicilerin aktif olduğu tek platform alışveriş siteleri değildir, sosyal medyada ürün yorumları okumaya, dijital kanallarda yorum yapmaya, video izlemeye meraklı olmaktadırlar,
  • Yeni nesil tüketim kültürü içinde rekabetçi firmalar ve kampanyalar tüketicilerin özellikle dikkatini çekmektedir,
  • Dijital tüketiciler hızlı yaşamakta ve kendilerini oyalayacak biçimde hizmet almaktan hoşlanmamaktadırlar.

Yeni bir boyut kazanan tüketici kavramı, tüm sektörlerle beraber reklam sektörünün de kıskacındadır. Reklamcılık sektöründe ön plana çıkmanın en önemli yollarından biri dijital tüketicilerin nabzını tutmaktır. Dijital platformlar üzerinden ürün veya hizmetlerin tüketicilere dağıtılması olarak tanımlanan dijital reklamcılık sektörü, dijital reklam kanalları ile büyümektedir.

Dijital Reklamcılık

Günümüzde teknolojik gelimeler, üretim faaliyetleri için de dönüm noktası yaratmıştır. Geleneksel üretim hizmetlerinde hammaddenin atölye ve fabrikalarda işlenmesi, ürün ve hizmet haline getirilerek dağıtımının yapılması ve pazarlanması vardır. Dijital platformlarda da benzer biçimde bir döngü, üretim, dağıtım ve pazarlama olarak dijital kanallar yoluyla sağlanmaktadır.

Ürünlerin daha çok satılması için reklam yoluyla tüketicilerle tanıştırılması dijital bir dünyada daha kolay ve maliyeti az bir iş haline gelmiştir. Dijital reklamcılık sektörünün özellikle ilgilendiği dijital reklam kanalları vardır.

Rekabet ortamı içinde firmalardan geri kalmamak ve dijital dünyaya ayak uygulayarak büyümek; dijital reklam kanalları hangileridir, dijital reklamcılık nerelerde yaygındır gibi soruları araştırmak gerekir.

Dijital Reklamcılık Kanalları

Dijital reklam, zamanının çoğunu dijital ortamlarda geçiren dijital tüketicileri hedef alır. Günümüz hız çağında ürün ya da hizmetleri hedef kitlelere hızlı ve maliyeti düşük biçimde ulaştırabilmektedir.

Dijital Reklamcılık Kanalları

Dijital reklamcılık kanalları hangileridir? En iyi dijital reklam kanalı hangisidir? konusunda araştırmalar yaygınlaşmaktadır. Belli başlı dijital reklam kanalları ile dijital reklam kanallarının avantajları şu şekildedir:

Google ADS

Google ADS, en popüler arama motoru Google’ a, İnternet sitelerinin AdSense kısmında ürünün veya hizmetin tanıtımı için reklam verilmesidir. Hizmet mal ya da ürün bu şekilde dijital platformlarda oldukça geniş bir kitleye ulaşmaktadır. Reklamı verilecek hedef kitlenin özellikleri seçilebilmekte dolayısıyla da Google ADS reklamcılık kanalı ile hizmeti alma potansiyeli olan kişilere ulaşılmaktadır. Ayrıca reklam bütçesi tıklama başı belirli bir meblağ olduğundan reklam ücretinde aşma olmamaktadır.

Google reklamlarının avantajları Google ADS reklamı nasıl verilir, sorusunu da gündeme getirmektedir. Google’ ye reklam, bir Google hesabı oluşturarak, anahtar kelimenin seçilmesi ve Google ADS hesabından kişisel tercihlere bağı olarak hedef kitle ile ücretlendirmenin yapılandırılması ile olmaktadır.

Sosyal Medya Reklam Kanalları

Dijital reklam sektörünün önemli kanallarından biri olan sosyal medya ciddi boyutta kullanıcı potansiyeline sahiptir. Sosyal medya kullanıcılarının günden güne artması, sosyal medya üzerinden hizmet ve ürün pazarlamalarının video, fotoğraf, sunum gibi çeşitli biçimlerde yapılabilmesi; bu platformları reklamcılık sektörü için ciddi bir pazar haline getirmiştir. Sosyal medya pazarında özellikle Facebook, İnstagram gibi sosyal ağlar ile video kanalları reklam verilen önemli mecralardır. YouTube reklam kanalı, dijital reklam firmaları için en gözde sosyal medya reklamcılık alanı arasındadır. Sosyal medya üzerinden verilen kişisel reklamlar da kişisel hesapların büyümesinde ve hizmetin hedef kitleye daha kolay ulaşmasında etkili olmaktadır.

E-Mail Marketing

Şirketlerin verdiği hizmetin akılda kalıcılığını arttırmak için başvurduğu reklam kanallarından biri de e-maildir. E-mail reklamcılığı, ürün veya hizmetin alıcısı olabilecek potansiyel hedef kitleye hizmet tanıtımlarının e-mail üzerinden gönderildiği bir reklam türüdür. E-mail reklamcılığında müşterilere sürekli biçimde mail göndermenin rahatsız edici olabileceği dikkate alınmalıdır.

Banner Reklam platformları

Bir nevi sponsorlu reklamcılık olan banner reklamlarda site sahipleri, kişilerin reklamlarını görüntülü olarak bir banner ekranında yapmaktadır. Banner reklamcılık, düşük bütçe ile dahi çok sayıda potansiyel müşteriye ulaşmayı sağlayan dijital reklam türlerindendir.

Web ya da blog siteleri üzerinden sponsorlu reklamcılık

Web yada blog siteleri, potansiyel dijital birer reklam kanalıdır. Sponsorlu içeriklerde blog yazılarında ürün ya da hizmetin reklamı örtük biçimde yapılmaktadır. Potansiyel müşteriler blog içeriklerinde ürün veya hizmetin reklamına birer öneri olarak ulaştıkları için daha samimi bir havası vardır.

Profesyonel Futbol Menajerliği ve Spor Yatırımları

Spor denildiğinde ülkemizde ilk akla gelenlerden biri şüphesiz futbol olmaktadır. Her ne kadar birçok spor dalında önemli gelişmeler yakalansa da ülkemizin eğlence kültürü içinde futbol, yerini korumaya devam etmektedir. Bu nedenle spora olan ilgiye paralel biçimde spor yatırımları artmakta ve futbol menajerliği gibi konular popülerlik kazanmaktadır. Profesyonel futbol menajerliği nedir, spora ne gibi yatırımlar yapılmaktadır gibi sorular sıklıkla sorulmaktadır.

Ülkemizde spor yatırımlarının son birkaç yılına baktığımızda Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından iller genelinde spor tesislerinin yapıldığı, eski spor tesislerinin restorasyondan geçirildiği görülmektedir. Son on yıl içinde spor tesisleri ve spor salonlarının sayısında önemli artış meydana gelmiştir.

Spor yatırımları ile birlikte bireylerin spora katılımı konusunda da önemli gelişmeler yakalanmıştır. Ayrıca çocuk yaşlardan itibaren sporcu yetiştirme politikalarında son yıllarda ciddi atılımlar meydana gelmiştir. Tüm bunların sonucunda sporda teşkilatlanmanın güçlendiği ve spor yatırımlarının firmalar için çekici hale geldiği rahatlıkla söylenebilir.

Futbol Menajeri Nedir?

Futbol menajeri, futbol dünyasındaki profesyonellerin iş yaşamlarından sorumlu meslek elemanlarıdır. Futbol menajerleri;

  • oyuncuların kişisel imajlarından transfer işlerine kadar sorumluluk alır,
  • oyuncuları birçok platformda temsil eder,
  • oyunculara rehberlik yaparak işlerinde kolaylaştırıcı rol oynar,
  • oyuncu ile futbol kulübü arasında imzalanacak sözleşme ve transfer anlaşmalarında futbolcuyu temsil ederek, imza atarlar.

Günümüzde popüler kariyer olanakları arasında yer alan ve profesyonel futbolcu menajeri olmak isteyenlerin, Türkiye Futbol Federasyonu onaylı futbol menajerliği lisansı belgesine sahip olmaları gerekmektedir.

Oldukça prestijli bir kariyer alanı olan, profesyonel futbolcu menajeri olmak için gereken temel şartlar bulunmaktadır:

  • T.C. vatandaşı olmak, Türkiye’ de çalışma iznine sahip bulunmak, ülkemizde yasal olarak ikamet ediyor olmak,
  • Alanı ilgilendiren hukuk kuralları ve hükümlere göre herhangi bir suçtan hükümlü olmamak,
  • Otoritelerce belirlenmiş şike, doping, sahtecilik gibi suçlar nedeniyle ceza almamış olmak,
  • İyi bir mesleki, sosyal ve ahlaki geçmişe sahip olmak

Profesyonel Futbol Menajerliğinde Dijital Dönüşümler

Günümüzün dijital çağında spor sektörü de küreselleşmeye bağlı olarak gelişen deneyimlerden etkilenmiştir. Futbol menajerliğinde dijital platformlar ön plana çıkmaktadır. Futbol takımları, oyuncularına futbol menajeri bulmak ve güvenilir kişilerle çalışmak için bu konu da profesyonelleşmiş şirketlere başvurmaktadır. Dünya genelinde son yıllarda öne çıkan profesyonel futbol menajerlik şirketleri vardır.

Futbol menajerlik şirketi kurmak isteyenlerin, bu alanda çalışanların web siteleri aracılığı ile ve dijital pazarlama kanallarını da kullanarak büyümesi günümüz dünyasında zorunluluktur. Rekabet dünyasında geri kalmamak için futbol menajerliği konusunda dijital platformların etkili biçimde kullanılması gereklidir.

Profesyonel futbolcular, hayatlarını yönetebilmek için uzman futbol menajerlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyacın giderilmesinde profesyonel futbol menajerlik şirketleri önemli bir paya sahiptir. Kariyerine futbol menajeri olarak devam etmek isteyenlerle futbol menajerliğine yatırım yapmak isteyen firmalar, dijital çağa hakim ajanslardan destek almalıdır.

Spor Yatırımları ve Dijital Çağ

Profesyonel Futbol Menajerliği ve Spor Yatırımları

Spor yatırımları ‘herkes için spor’ anlayışının hızlandığın günümüz dünyasında önem kazanmıştır. Son zamanlarda öne çıkan rekreasyon kavramı, herkes için spor anlayışının getirileri arasındadır. Spor rekreasyonu ile bireylerin ücretli ve ya da ücretsiz biçimde yararlanabilecekleri kapalı veya açık alan spor kompleksleri akla gelmektedir.

Spor rekreasyon alanları günümüz dünyasının önemli yatırım araçlarıdır. Spor salonlarından, büyük spor komplekslerine, açık alanlardaki spor imkanlarına dek geniş bir yelpazeye sahiptir. Spor yatırımlarının dijital çağda, web siteleri gibi dijital kanallardan yönetimi ve tanıtılması önemlidir.

Popüler spor yatırımlarından bazıları şu şekildedir:
  • Spor salonları,
  • Yüzme havuzları,
  • Voleybol sahaları,
  • Buz pistleri,
  • Halı saha,
  • Antrenman sahaları,
  • Kamp merkezleri

Görüldüğü gibi tüm bu spor komplekslerinin kendi içinde ciddi bir yönetimi olmaktadır. Spor tesislerinin işlemesi için tesisinin konforundan ve donanımından, halka arzına ve halka hizmet ulaştırmasına dek bir dizi sürecin doğru biçimde yönetilmesi gerekmektedir. Ayrıca halkın çevresel spor olanaklarından faydalanması için bu olanakların farkında olması da gerekir. Spor yatırımlarında yönetim işlerinden, komplekslerin halka tanıtımına dek her şey dijital biçimde rahatlıkla yönetilmektedir.

Günümüzde dijital dönüşümlerden geri kalmak, tüm sektörlerde rakiplerin gerisinde kalmaktır. Bu sağlıktan spora dek tüm sektörler için geçerlidir. Futbol menajerliği ve spor yatırımları gibi spesifik konularda gelişim yakalamak için dijitalleşmeden yararlanmak gerekmektedir.

Kurumsal Dijital Dönüşüm

Dijitalleşme, işlerin bilişim dünyasındaki gelişmeler paralelinde dijitalleştirildiği bir süreci ifade eder. Dijitalleşme kavramı, artık hayatımızın adeta bir parçası olmuş durumdadır. Alışverişten, eğitime dek tüm ihtiyaçların dijital biçimde yönetildiği bir dünyada kurumlar da dijital dönüşümden nasibini almıştır. Kurumsal dijital dönüşüm, kaçınılmaz biçimde şirketlerin, kurumların, yatırımcıların hayatında yer edinmiştir.

Dijital dönüşüm kavramı, bireylerden yatırımcılara dek herkesin ilgilendiği bir konu olmuştur. Son zamanlarda oldukça sık dile gelen dijital dönüşüm nedir ;dijital dönüşüm nasıl gerçekleşmektedir? Bu gibi soruların yanı sıra kurumsal dijital dönüşümün faydaları, kurumsal dijital dönüşüm nasıl gerçekleşir gibi konular da sıklıkla araştırılmaktadır.

Dijital dönüşüm, günümüz dünyasında teknolojik ve dijital gelişimlerin doğal bir sonucu olarak görülmektedir. Bu kavram, genel olarak tanımlanabileceği gibi sektörel bazda da tanımlanmaktadır. Genel anlamı ile dijital dönüşüm, küreselleşmeye bağlı olarak gelişen yeni ihtiyaçlar paralelinde, bilişim alanında gerçekleşen gelişmelerin sektörlere entegre edildiği bütüncül bir durumu ifade eder. İşletmeler açısından ise dijital dönüşüm, dijital gelişmelerin kurumsal çalışmalara, kurumun daha hızlı gelişmesi ve rekabet ortamında geri kalmaması için entegre edildiği bir süreçtir.

Kurumsal Açıdan Dijital Dönüşüm Neyi İfade Eder?

Dijital dönüşüm, işletmeleri ve kurumsal yapıları yakından ilgilendirmektedir. Herhangi bir sektörde işletmelerin bilişim teknolojilerinin olanaklarından yararlanması, dijital bir dönüşümdür.

Kurumlar için dijital dönüşümün faydaları şu şekilde özetlenebilir:

  • Dijital dönüşüm, şirket veya işletmelerin operasyonel süreçlerini hızlandırır,
  • Şirketlerin yönetim faaliyetlerinde kısa sürede etkili sonuçlar alınmasını sağlar, yönetim işlerini kolaylaştırır,
  • Dijital dönüşüm sayesinde daha fazla görev, çok daha az insan gücü ile gerçekleşmekte, bu da kurumun operasyon giderlerini azaltmaktadır,
  • Şirketin işlerinde teknolojik gelişmeler ve aygıtlar devrede olduğu için insan kaynaklı hatalar en aza inmektedir,
  • Dijital iş modellerinde yapılan işlerin analizleri daha hızlı biçimde yapılmakta, çıktıları güvenilir biçimde alınmaktadır,
  • Dijital iş modelinin faydaları arasında işletmelerde departmanlar arası iletişim ve etkileşimi hızlandırarak güçlendirmesi de es geçilmemelidir,
  • Günümüz dünyasında işletmelerin rakiplerinin gerisinde kalmasını engeller,
  • Şirketlerin ya da işletmelerin dijital iş modeline geçmeleri globalleşmesinde etkilidir. Bu da işletmeler için daha fazla hedef kitle ve daha fazla gelir demektir.

Kurumsal Dijital Dönüşüm için Neler Gereklidir?

Rekabet ortamında eriyip gitmemek için kurumların dijital iş modellerine geçmeleri gerekmektedir. Kurumsal dijital dönüşüm için dijital modellerin iyi analiz edilmesi ve tanınması gerekmektedir. Bu noktada bilişim teknolojilerini ve sektörel gelişimleri izleyen, konuya hakim uzman danışmanlardan ve ajanslardan destek talep etmek zorunluluk halini almıştır.

Kurumsal dijital dönüşüm; şirket yönetiminden çalışanlarına dek tüm kurumu ilgilendirir. Çünkü dönüşümün doğası gereği, mali departmandan tedariğe dek tüm departmanlarda gerçekleşmesi gerekir. Yenilik bir bütündür ve dijital dönüşüm de kapsayıcıdır. Dolayısıyla işbirliği içinde çalışılmalıdır. Ancak dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler söz konusu olduğunda konudan kaçanlar, dijitalleşme sürecini benimsemek istemeyenler olabileceği düşünülürse; sürecin en başından personelin konuyla ilgili bilgi ve farkındalığı arttırılmalıdır. Dijital dönüşüm kurumlar için bir dizi süreci ifade etmektedir. Kurumsal dijital dönüşüm süreçleri nelerdir, konusunu bilmek başarı sağlamak için önemli bir noktadır.

Kurumsal Dijital Dönüşüm Süreçleri

Kurumsal Dijital Dönüşüm

Kurumsal dijital dönüşümün aşamaları bulunmaktadır. Dijital dönüşüm, sistematik ve planlı biçimde gerçekleştirilir. Tüm departmanların dijital olanaklardan faydalandırılması, başarılı bir dijital dönüşüme işaret etmeyebilir. Öncelikle kurum iyi tanınmalıdır. Kurumsal analizin, kurumsal hedeflerin, misyon ve vizyonun çağa uygun biçimde yeniden ele alınması dahi gerekebilir. Bu demektir ki kurumsal anlamda geleneksel iş modellerinden dijitale geçiş, titizlikle yönetilmesi gereken ciddi bir süreçtir.

Analiz ve stratejilerin belirlenmesi

Etkili bir dijital dönüşüm için öncelikle kurumun ihtiyaç analizi ortaya çıkartılmalıdır. Dijital bir iş modeli için stratejiler belirlenmelidir. Stratejiler belirlenirken kurumun kısa ve uzun vadeli hedefleri de oluşturulmalıdır. Ayrıca kurumsal alt yapı gözden geçirilmeli, gerekiyorsa iyileştirmeler yapılmalıdır.

Kadronun belirlenmesi, gerekli ise kadro yenileme

Dijital iş modelinde insan gücü değerlendirilerek kadro oluşturulmalıdır. Şirketin dijital stratejilerinde kadroda yetersizlik olması durumunda takviye yapılmalıdır. Bu süreç, şirketin içerdeki insan gücünün eğitimini de kapsamaktadır. Kurumların öncelikle kendi içindeki insan gücünü değerlendirmesi önerilir.

Hizmetin pazarlanması

Stratejilerin ve hedeflerin belirlenerek, insan gücünün oluşturulmasını izleyen süreçte şirket, sosyal medya hesaplarından web sitesine dek hizmetin pazarlanmasına odaklanmalıdır. Bu noktada hedef kitle oluşturulmalı ve dijital iş modeli, dijital bir ağ yaratarak büyütülmelidir.

Verimlilik çalışmaları

Dijital dönüşüm sürecinde şirket verimliliğini arttırmak için stratejiler belirlemelidir. Bu aşamada maliyetin azaltılması için de çözümler değerlendirilir. Bu aşamanın başarılı, şirketin operasyonel çalışmalardan ziyade stratejik işlerine ağırlık vermesi ile ölçülür.

Dijital Yayıncılık Platformları

Dijital, analog kavramının karşıtıdır. Verilerin ekrana elektronik biçimde yansımasını ifade etmektedir. İnternetin gelişmesi paralelinde, dijital platformların yaygınlaşması ile birlikte hayatımızın adeta merkezinde yer almıştır. Dijital çağla beraber tüm sektörlerde ciddi bir dönüşümün gerçekleştiği açıktır. Dijital dönüşüm olarak ifade edilen bu değişim süreci, dijital yayıncılık kavramını da beraberinde getirmiştir.

Dijital çağda sektörel bazda yatırımlar hızla artmaktadır. Stratejik işlerin ağırlık kazandığı, iş yükü artsa da insan gücünün azaldığı, yönetim işlerinin kolaylaştığı dijital çağda akıllıca yapılan yatırımlar oldukça dikkat çekmeye başlamıştır.

Dijital çağın popüler sektörlerinden biri de yayıncılık sektörüdür. Dijital yayıncılık nedir? Dijital yayıncılığa nasıl yatırım yapılabilir? Dijital yayıncılık platformu kurmak karlı mıdır? soruları özellikle bireysel yatırımcıların araştırdığı konular durumundadır.

Dijital Yayın ve Dijital Yayıncılık Ne Demektir?

Dijital kanallar üzerinden gerçekleştirilen yayın türüne dijital yayın denir. Dijital yayıncılık ise görsel veya metin içeren her tür yayının dijital ortamlara taşındığı veya sadece dijital ortamlardan sunulduğu br yayıncılıktır. Dijital yayınlar nelerdir sorusuna yanıt verilerek konu somutlaştırılabilir. Dijital kanallar üzerinden yayınlanan:

  • Gazete,
  • Dergi,
  • Kitap,
  • Broşür,
  • Katalog,
  • Her tür mesleki doküman birer dijital yayındır.

Dijital Yayıncılığın Önemi ve Faydaları

Dijital yayıncılık, giderek popüler bir hale gelmiştir. Öyle ki günümüzde kitap okuma gibi faaliyetler de dijital bir kültür yaratmış durumdadır. Kitaplarını dijital ortamlarda yazarak tanıtan ve popüler olan, dijital platformlar kanalıyla çok sayıda takipçi kazanan yazarlar vardır.

Dijital Yayıncılık Platformları

Dijital yayın kavramı kendi içinde bir kültür yaratmaya başlamıştır. Giderek popülerlik kazanmasında dijital yayıncılığın yararları rol oynamıştır. Dijital yayıncılık neden önemlidir?, elektronik yayıncılığın avantajları nelerdir? gibi soruları da yatırımcılar araştırmaktadır.

  • Dijital yayın yoluyla daha fazla hedef kitleye ya da okura ulaşmak mümkündür,
  • Dijital yayıncılık maliyeti basılı yayın ile kıyaslandığında düşüktür.
  • Dijital yayında, yayın içeriğinde rahatlıkla düzenlemeler yapılabilmektedir. Bunun da birçok avantajı vardır.
  • Dijital yayıncılıkta okurların ya da hedef kitlenin yayın sahibi veya yayınevi ile dijital kanallardan etkileşimi daha güçlüdür.
  • Dijital yayınların yeni sayılarında kullanıcıların kısa ve hızlı biçimde haberdar edilmesi, belirli bir hedef kitlenin tutunmasında etkili olmaktadır.
  • Yayınevleri için çevrimiçi baskılar, okurlarda prestij etkisi yaratmaktadır.

Dijital Yayıncılık Platformları

Dijital yayıncılığın popülerliği, e-yayın okumayı sevenler için geliştirilen cihazların üretimi le birlikte ivme kazanmıştır. Ayrıca bazı durumlar, yayıncılık sektörü yatırımcılarının analog yayıncılıktan dijital yayıncılığa geçişte etkili olmaktadır:

Dijital pazarlamanın tüm departmanları ile işbirliği içinde geliştirilmesi, firmaların e-ticaret hedeflerinde başarının sırrı olmuş durumdadır. E-ticaret gelirleri nasıl arttırılır, e-ticaret üzerinden para kazanılır mı gibi sorular sormadan önce dijital pazarlama iyi öğrenilmelidir. E-ticaretin hizmet alıcısı ile buluşturulduğu platformlara göre iki çeşit e-ticaretten bahsedilmektedir:

  • kağıt fiyatlarının yüksekliği,
  • geleneksel basım ve matbaa işlerinde maliyetin giderek yüksek olması,
  • e-yayın okullarının çoğalmasıyla beraber geleneksel yayınevlerinin önemli ölçüde abone kaybının olması.

Günümüzde dijital bir nesilden bahsedilmektedir. Eğitimde dahi dijital kanallardan beslenen bir nesil, e-kitap okuma, yayınları çevrimiçi olarak takip etme konusuna da ilgilidir. Bu nedenle yayıncılık şirketlerinin dijital dönüşüm modeli içinde elektironik platformlardan ve pazarlama sistemlerinden faydalanması kaçınılmaz bir hal almıştır.

Dijital yayıncılığın gerçekleştirildiği çevrimiçi platformlar dijital yayıncılık platformlarıdır. Dijital yayın hangi kanallardan okurlara ulaştırılır. Dijital yayıncılık kanalları nelerdir?

Dijital yayıncılık platformları, çok çeşitlidir. Uygulamalar ve web siteleri Dolarak karşımıza çıkabilmektedir. Bu platformlar, yayımcılar kadar yazarlar tarafından da üretim için kullanılmaktadır.

  • Dijital okuma platformları kanalıyla kişiler e-gazete, e-dergi, e-kitap indirerek okuyabilmektedirler.
  • Dijital yayıncılık platformlarından bazılarında da yazarlar, çevrimiçi biçimde roman gibi türlerde kitaplarını rutin olarak yayımlamakta ve bölüm halinde okurlarının ilgisine sunmaktadırlar.
  • Dijital gazeteler de günümüzün popüler elektronik yayıncılık platformlarıdır.
  • E-kitap yayıncılığı yapılan web siteleri de giderek yaygınlaşmaktadır.
  • Elektronik yayımcılık denildiğinde pazarın rekabet halindeki en önemli dört platformu ise Amazon, Google Books, Apple Books ve Kobo’dur.

Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

Hizmet sektörü ticaretinin önemli bileşenlerinden biri de sağlık turizmidir. Medikal, kaplıca, SPA, engelli ve yaşlık sağlık turizmi gibi çeşitli biçimlerde görülebilmektedir. Dünya genelinde giderek yaygınlaşan sağlık turizmi, ülkelerarası ilişkilerin artması, yurtdışı seyahat olanaklarının genişlemesi ile birlikte küresel bir hale gelmiştir. Günümüz dijital çağda global sağlık turizmi ile medikal pazarın küreselleşmesi gibi olgular önem kazanmıştır.

Küreselleşme kavramı, dijital çağın en önemlim konularından biridir. Hemen hemen her platformda sıklıkla vurgulanması, küreselleşme nedir? konusunda bireyleri araştırmaya itmektedir. Küreselleşme, dünya genelinde ekonomik, siyaset, eğitim faaliyetlerini içeren tüm olguların bireylerden bireylere aktarılarak bütünleştiği, uluslararası bir süreci ifade etmektedir. Globalleşme, dünyada bireyler arası hareketliliğin artmasına, turizm olanaklarının zenginleşmesine paralel biçimde doğal olarak gelişmiştir. Dünya genelince ciddi bir hareketliliğe sahne olan medikal sağlık turizmi de global medikal pazarlama içinde yerini almıştır.

Sağlık turizmi denildiğinde, bundan 15-20 sene önce kaplıcalar ve termal turizm akla gelmekteydi. Ancak günümüz dünyasında yaşanan bireyler arası hareketlilik, sağlık hizmetleri için bir medikal pazar yaratmıştır. Medikal pazar nedir, sorusuna bir açıklık getirmek, küreselleşmenin medikal pazar kavramı ile ilişkisini anlamayı kolaylaştıracaktır.

Medikal Pazar Nedir?

Medikal pazar, sağlık sektörü dahilinde hizmet veren firmaların, ürün ve hizmetlerini piyasaya sunduğu ve hedef kitlelerine pazarlamaya çalıştığı bir ekonomik etkinlik alanıdır. Dolayısıyla da medikal pazar faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, medikal firmaların ürün ve hizmetlerini alıcıya ulaştırdığı bir ekonomi etkinliğidir.

Medikal pazar, hizmetlerini dijitalleşme çağında dijital kanallardan da sunabilmektedir. Medikal pazarın global nitelik kazanarak büyümek için hedef kitlelerine ulaşmak için kullandığı önemli araçlardan biri de sağlık turizmi faaliyetleridir.

Dünya genelinde medikal sağlık turizmi pazarı;  hizmetin alındığı coğrafya, hizmeti alanların özellikleri, tedavi türü gibi koşullara göre değerlendirilmektedir. Dünya genelinde Asya kıtası medikal turizmin kalbi olarak bilinir, Hindistan, Singapur, Malezya, Tayland medikal sağlık turizminin adeta başkentleridir. İsrail, ABD, Kanada, Güney Kore, Dubai, Türkiye gibi birçok ülke de medikal sağlık turizminin önde gelen pazarları sayılmaktadır. Dolayısıyla da küreselleşmeye bağlı olarak giderek gelişen, kendi içinde ayrımlaşan ve kuralları oluşmaya başlamış zengin bir medikal pazarla karşı karşıyayız.

Sağlık Turizmi ile Medikal Pazar Küreselleşmesi

Dünya, medikal turizm için küresel bir pazar alanıdır. Genç yaşlı, sağlığı bozulmuş veya sağlık hizmetlerine duyarlı, daha donanımlı sağlık hizmetlerinden faydalanmak isteyen geniş bir kitlenin hareketliliğine sahne olan sağlık turizmi, dünyada küresel bir pazar yaratmış durumdadır.

Günümüz dünyasında medikal turizmde büyük atılımlar gerçekleşmektedir. Globalleşme ile en hızlı büyüyen endüstri alanlarından birinin medikal pazar olduğu da belirtilmektedir. Estetik cerrahi uygulamaları, kanser tedavisi, ileri tedavi uygulamaları, ortopedik tedavi, ağız ve diş sağlığı medikal turizmin ilgilendiği en önemli uygulama alanlarındandır.

Medikal turizmin küreselleşmesinde bazı faktörler etkili olmuştur. Medikal sağlık turizminin küreselleşmesi durumunu hızlandıran bu nedenler şu şekilde ifade edilebilir:

  • Sağlık hizmetlerinde uzun bekleme süreleri, bireyleri hızlı biçimde tedavi olanaklarından yararlanacakları ülkelere yönlendirmektedir,
  • Uluslararası akreditasyon anlayışı, medikal turizm hizmetlerini daha güvenilir hale getirmiştir,
  • Sağlık hizmetlerinde tedavilerde yüksek maliyetler, kişileri daha az maliyetle tedavi olabileceği ülkeleri araştırmaya yönlendirmektedir,
  • Medikal tedavi hizmetlerinde ülkeler arası donanım, bilgi ve beceri farklılıkları olması bireyleri kendi ülkesinde tedavi olanaklarının kısıtlı olduğu hastalıklar için sağlık turizmine yönlendirmektedir,
  • Globalleşme ile birlikte ekonomiden eğitime kadar birçok sektörde olduğu gibi sağlık/medikal sektöründe de başarılı bireylerin dijital çağda kolayca öne çıkması ve dünya genelinde tanınması da medikal hizmetlerin küreselleşmesinde dolaylı etkiye sahiptir. Başarı hikayeleri, başarılı doktorlardan hizmet almayı cazip hale getirmektedir.

Türkiye’de Medikal Sağlık Turizmi

Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

Medikal ve küresel sağlık turizmi pazarında Türkiye önemli bir bölgedir. Altyapı olanakları, Türkiye’ de medikal turizmin gelişmesinde etkili olmaktadır. Türkiye’ deki medikal pazarın en önemli avantajlarından biri, ülkedeki sağlık merkezlerinin donanım ve gelişmişlik bakımından zenginleşmiş olmasıdır. Türkiye sağlık turizmi küresel pazarına en çok turist çeken ülkeler; Gürcistan, Irak, Suudi Arabistan, Almanya, Katar, Kuveyt şeklindedir.

Medikal sağlık turizm endüstrisinin Türkiye’ de gelişme sebepleri arasında sağlık hizmetlerinin kalitesinin yanısıra, sağlık sektörüne yetişen insan gücünün uzmanlık eğitimi de etkilidir. Ayrıca bölgelerarası ulaşım kolaylığı da ülkemiz için sağlık turizmini önemli bir ekonomik gelir kapısı haline getirmiş durumdadır. Sağlık Turizmi: Medikal Pazarın Küreselleşmesi

E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte her sektörde dönüşümler yaşanmıştır. Bu dönüşümlerin zemininde dijitalleşmenin sektörlere etkisi yatmaktadır. E-ticaret kavramı da dijital çağın ekonomi sektöründe yarattığı değişikliklerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dijital platformların birer ekonomi pazarı haline gelmesi ile beraber e-ticaret kanalları konusu ön plana çıkmıştır.

Konun uzmanları tarafından Covid-19 pandemisi ile birlikte e-ticaret sektörünün ciddi biçimde büyüdüğü dile getirilmektedir. Bu durum, özellikle içinde bulunduğumuz yeni dünya düzeni içinde yatırımcıları e-ticaret nedir, e ticaret için dijital pazarlama kanalları hangileridir soruları ile karşı karşıya bırakmıştır.

E-ticaret ve Dijital Pazarlama Nedir?

E-ticaret kavramı dijital pazarlama ile yakından ilgilidir. Bu ilişkinin anlaşılabilmesi için iki kavramında bilinmesi önemlidir. E-ticaret nedir denildiğinde dolaylı ve doğrudan biçimde uygulamalara sahne olan yeni bir pazarlama yolundan bahsedilmektedir.

E-ticaret, elektronik ortamlarda dijital tüm araçlardan faydalanılarak gerçekleştirilen ürünün tedariki ve dağıtımı ile satışı süreçlerini de içeren bir pazarlama türüdür. Geleneksel pazarlamadan farklı biçimde elektronik ticarette en önemli özellik pazarlamaya dair tüm aktivitelerin elektronik araçlar yoluyla yapılmasıdır.

E-ticaret neden önemlidir? E-ticaretin faydaları nelerdir, gibi sorular akla gelebilmektedir. E-ticaretin avantajları şu şekilde ifade edilebilir:

  • E-ticaret rekabette geri kalmak istemeyen firmalar için adeta zorunluluk halini almıştır,
  • E-ticaret ile dijital kanallardan 24 saat boyunca ürün ya da hizmetler müşterilere sunulmaktadır,
  • E-ticaret daha fazla müşteriye, hızlı ve kısa sürede ulaşmak demektir,
  • Günümüzde konfor anlayışı değişen bireyler, alışverişte e-ticaret kanalları ve dijital pazarlamayı seçmektedirler,
  • İçinde bulunduğumuz pandemi koşullarının da gösterdiği gibi e-ticaret, olağandışı hallerde dahi firmaların işleyişini devam ettiren bir sistemdir.
E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

Son yılların popüler konularından dijital pazarlama ise hizmet ya da ürünlerin dijital kanallar yoluyla potansiyel müşterilere sunulduğu, tanıtıldığı bir pazarlama türüdür. Dijital pazarlamanın e-ticaret boyutunda ürünün tedariki, dağıtımı ve alım-satımı devrededir. Dijital pazarlama müşteri ilişkilerinden ürünün hedef kitleye ulaştırılmasına adar bir dizi süreci içeren bütünleşik uygulamalardır. E-ticaret, dijital pazarlamanın en önemli öğelerinden biridir.

E Ticaret Kanalları Nelerdir?

E-ticaret kendi içinde hizmet modelleri oluşturmuş durumdadır. Dijital pazarlama stratejileri e-ticareti odak noktasına alabilmektedir. Hizmet ya da ürünün tanıtımı ve pazarlaması ile hedef kitlenin güvenini kazanmanın ardından asıl amaç, ürünün kar getirecek biçimde satışının yapılabilmesidir. Dolayısıyla e-ticarette başarı, dijital pazarlama yolları ve stratejileri ile kanallarına hakim olmakla sağlanabilir.

Dijital pazarlamanın tüm departmanları ile işbirliği içinde geliştirilmesi, firmaların e-ticaret hedeflerinde başarının sırrı olmuş durumdadır. E-ticaret gelirleri nasıl arttırılır, e-ticaret üzerinden para kazanılır mı gibi sorular sormadan önce dijital pazarlama iyi öğrenilmelidir. E-ticaretin hizmet alıcısı ile buluşturulduğu platformlara göre iki çeşit e-ticaretten bahsedilmektedir:

  • Sosyal e-ticaret
  • Mobil e-ticaret

E-ticarette önemli pazarlama kanallarından biri web sitelerdir ve e-ticaret siteleri pazaryeri olarak bilinir. Mobil e-ticaret, firmaların mobil uyumlu uygulamalarla dijital pazarlama sektöründe yer almasını ifade etmektedir. Mobil e-ticaret platformları denildiğinde ilk akla gelen alışveriş siteleridir. Günümüzün konforuna düşkün, hızlı yaşayan insanları dijital alışveriş uygulamalarını oldukça benimsemiştir. Bu nedenle mobil alışveriş siteleri, e-ticaretin önemli kaynakları arasındadır.

Sosyal medyada dijital pazarlama e-ticarete önemli bir ivme kazandırmıştır. Sosyal medya hesapları ve sosyal medya kanalları ile sosyal medya ağları e-ticaret kanallarının önemli uygulama zeminleridir. İnstagram, e-ticarette kişilerden firmalara ürünlerinin alıcıya ulaştırılması için kullanılan güçlü bir platform durumuna gelmiştir. Sosyal medyada satış ortaklığı da günümüzün popüler e-ticaret yollarından biridir.

E-ticaret pazarlama kanalları şu maddeler halinde kısaca açıklanabilir:

  • PPC olarak bilinen reklamlarda tıklama başı ödemede anahtar kelimeler üzerinden bir reklam kampanyası sürdürülür.
  • SEM ya da arama motorları üzerinden verilen reklamlarda ise Google Ads gibi popüler platformlar üzerinden ücretli reklamlar yoluyla e-ticaret pazarlaması yapılabilir.
  • SEO ve görüntülü reklamcılık ile e-posta pazarlaması da dijital pazarlama sektöründe e-ticaretin pazarlanmasında önemli kanallardandır.
  • Satış ortaklığı, e-ticaret pazarlama kanalları arasında müşteri güveninin ön planda olduğu bir yoldur.

  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 5
Kategoriler
  • Dijital Ajans 53
  • Dijital Pazarlama 47
  • Futbol Menajerliği 8
  • Metaverse 3
  • Ödüller 3
  • Sağlık Turizmi 68
  • Sağlık Turizmi Ajansı 45
  • Sağlık Turizmi Danışmanlığı 42
  • Sosyal Medya 12
En Güncel İçerikler
  • E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda...
  • Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları...
  • Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu...

Baylan Grup Logo

baylan grup
Faaliyet Alanları
Sağlık Turizmi Danışmanlığı
Dijital Pazarlama & Reklamcılık
Dijital Yayıncılık
E-Ticaret
İnşaat
Yazılım
Kozmetik Satış
Gıda
Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adres: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Grup
E-mail Adresi: info@baylangrup.com
Telefon: 0850 532 20 99
İnsan Kaynakları
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Desing By Baylan Ajans

      Bize Ulaşın

      En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.