“Dijital yayıncılık” kavramının tanımını arıyorsanız online yayıncılık sorusuna net bir cevap bulmakta zorlanacaksınız. Wikipedia, yalnızca bir tür dijital yayıncılık örneği olan e-kitaplar hakkında bilgi sağlar. Google “dijital yayıncılıkta liderdir” ve piyasadaki en popüler taşınabilir belge dosyası (PDF) oluşturucularından birini icat eden ve sunan Adobe’nin yanı sıra geniş bir yelpazeye sahip bir dizi yeni şirketin sonuçlarını görürsünüz.
Dijital iş raporları ajansı olarak da temsil ettiğimiz dijital yayıncılık, dijital yayınlar, dijital yayıncılığın tanımı şudur: “İletişim sanatı ve bilimi aracılığıyla bir topluluk oluşturmak”. Ancak bu tanım ne kadar belirsiz olursa olsun, Adobe’nin PDF yayıncısı, dijital yayıncılığın neyle ilgili olduğunun yeterli bir yansıması değildir. Adobe, tartışmasız dijital yayıncılık ve içeriğin dijital yayıncılığını gündeme getiren şirket olsa da – onu kitleler için erişilebilir bir teknoloji haline getirerek – bugün işinizi PDF’nin ötesine taşımanın ve ötesine geçmenin birçok yolu var.
Bir ajans olarak bizim için dijital teknoloji, web sitelerinden, bloglardan ve sosyal ağ platformlarından oyunlara, uygulamalara, videolara, CD’lere ve indirilebilir materyallere kadar her şeyi kapsar – basit metin mesajları bile bir dijital yayın pazarlama biçimidir. Herhangi bir ileri alanda olduğu gibi, teknolojiyi tanımlamak için kullanılan terimler dinamiktir ve artık birden fazla isim altında kullanılmaktadır.
Orijinal “elektronik yayıncılık” teriminin yerini yavaş yavaş “e- yayıncılık ” ve “ dijital yayıncılık ” terimleri alıyor. Üçü de aynı teknolojiyi tanımlar, ancak “dijital yayıncılık” terimi en yaygın olarak eHizmet sağlayan şirketler tarafından kullanılır. İşleri daha da karmaşık hale getirmek için, “EPUB” terimi bazen herhangi bir elektronik formattaki yayınlara atıfta bulunmak için kullanılır. Ancak durum böyle değil.
EPUB, belirli bir dosya biçimi kullanılarak belirli bir elektronik biçime dönüştürülmüş yayınlara atıfta bulunur:
- Bir ajans olarak bizim için dijital pazarlamanın gücü, eposta pazarlamaları ve stratejileri ile kolay bir şekilde görülebilir. Kuponlar e-posta ile gönderilir ve yalnızca “çevrimiçi” veya “mağaza içi” teklifler için sunulur. Ancak tüketicilerin tekliflerden yararlanmak için dijital medya için artık bilgisayar başına oturması bile gerekmiyor – akıllı telefonlar için yeni uygulamalar, alıcıların mağazadaki bir ürünün barkodunu taramasını ve fiyatları karşılaştırmasını sağlıyor.
- Basılı dergilerin ve katalogların hazırlanması genellikle daha uzun sürer ve genellikle üç ila altı ay arası teslim süresi gerektirir. Dijital versiyonlar çok kısa bir sürede herkesin kullanımına sunulabilir. Bir şey basılmaya başlar başlamaz içerikteki, görsellerdeki veya fiyatlardaki hataları düzeltmek için artık çok geçtir. Dijital yayınlar hızlı, kolay ve ucuz bir şekilde güncellenebilir.
- Dijital kataloglar ilgi çekici ve etkileşimli olabilir. Bir kenara koyabileceğiniz ve unutabileceğiniz basılı katalog sürümlerinin aksine, dijital kataloglar kullanıcıların daha fazla bilgi için tıklamalarına veya hemen sipariş vermelerine olanak tanır.
- Dijital kataloglar ilgi çekici ve etkileşimli olabilir. Bir kenara koyabileceğiniz ve unutabileceğiniz basılı katalog sürümlerinin aksine, dijital kataloglar kullanıcıların daha fazla bilgi için tıklamalarına veya hemen sipariş vermelerine olanak tanır.
Related Posts
Dijital Strateji ve Dijital Dönüşüm
Tanım olarak incelendiğinde dijitalleşme değer üretme ve yeni gelir elde etme...
Futbol Endüstrisinde Menajerlerin Yeri
Futbol Endüstrisinde Menajerlerin Yeri Futbolda menajerlerin...