baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
baylan grup logo
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
0850 532 20 99
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
baylan grup logo mobile
  • Ana Sayfa
  • Kurumsal
    • Kurucu
    • Tarihçe
    • Değerler
  • Faaliyet Alanları
    • Sağlık Turizmi Danışmanlığı
    • Dijital Pazarlama & Reklamcılık
    • Dijital Yayıncılık
    • E-Ticaret
    • Yazılım
    • İnşaat
    • Kozmetik Satış
    • Gıda
    • Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
  • Basın Odası
    • Basın Bültenleri
    • Grup Şirketleri
    • Referanslarımız
  • İletişim
Dijital AjansDijital PazarlamaFutbol Menajerliği

Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi

Baylan Grup 0 Comments
51

Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi

Bu yazımızda Değişen Dünyada Futbol Endüstrisi konusunu ele alacağız. Modern futbolun temelleri, 19. yüzyıl sonuna doğru İngiltere içerisinde atılmıştır. Ancak hemen hemen tüm dünyada benzer orunların oynandığı da bilinen bir gerçektir. Futbol benzeri oyunların varlığı, orta Asya Türklerinden Çinlilere kadar bir çok coğrafyada gözlemlenmiştir. Binlerce sene evvelinden Türkler, adına tepük dedikleri ve kurşun bir kaba dökülen kalıp çevresini keçe ile sarsıkları topa benzer bir araçla oyun oynadıkları bilinmektedir. Bedenlerini zinde tutan bu araç sayesinde hem oyun oynamakta hem de sağlıklı bir hale dönüşmektedir.

Organize ve Kurallı Bir Hal

İnsanlar arasında yayılma eğiliminde olan futbol, hem daha organize hem de kuralları ile derli toplu olması maksadı ile gelişme dönemine girmiştir. Gelişme evrelerinde yaşanan, halkların algı ve ilgisini çekmesi nedeni ile de bunları yönetme düşüncesi ile sömürülmesi başlamıştır. Tüm dünya insanları, bir şekilde futbol ile ilişkilendirilmiş ve ilgi futbol oyunu üstüne çekilmiştir. İnsanların büyük bir kesimi, futbol oyununun hastası konumuna yükselmiştir.

Ülkeleri idare edenler, futbolun etki gücünden de istifade etmek istemiştir. Dikkat ve ilgi toplayıcı futbol, dünya üstündeki birçok diktatör tarafından kullanılmıştır. Diktatörler, yıllarca halkını futbol ve takımlarının rekabet duygularının pekiştirilmesi sayesinde yönetmiştir. Buna 1932 senesinden 1968 senesine kadar Portekiz ülkesini yöneten Salazar ile otuz altı sene İspanya devletini idare eden General Franco örnek olarak verilebilmektedir.

Etki Alanının Yanı Sıra Ekonomik Yönü

Dünya futbol piyasası, bir trilyon Amerikan doları üstünde seyreden bir etkiye ve güce sahip bulunmaktadır. Ülkemizde bu rakam, altı yüz milyon doların üstünde seyretmektedir. Ancak bu rakamın büyük bir kesimini de yabancı oyunculara ödenen para oluşturduğundan, ülke ekonomisine ne denli katkı sağladığı da tartışılmaktadır. Ülkelerin ekonomik yapıları ile yarışır bir hale dönen futbol, günümüzde dev bir ekonomik sektör haline dönüşmüş bulunmaktadır. Yüzden fazla ülkenin ekonomik yapısında ve gelir dağılımından fazla bir hacme kavuştuğu da ortaya çıkmaktadır.

değişen dünyada futbol endüstrisi

Gelişen dünya ekonomileri ile gelirlerinin dağılımları göz önüne alındığında, futbol her geçen gün daha da artan bir ekonomik hacme ulaşmaktadır. Ülkeler arası rakamlar değişiklik gösterse de, genel manada futbol, spor branşları içerisinde en yüksek rakama sahip konumundadır.

2018 senesinde yayımlanan Annual Review of Football Finance raporu, büyük liglerin bir önceki sezonun gelir durumunu yirmi beş buçuk milyar avro olarak göstermektedir. Rapor, her sene nerede ise bir milyar dolarlık bir artışa da işaret etmektedir.

İngiltere futbol Endüstrisi

Dünya üstündeki futbol ekonomisi bakımından en güçlü ve büyük ekonomi, İngiltere devletinde görülmektedir. Raporda yer alan bilgiye göre ülkede, beş buçuk milyar avroluk bir gelire imza atılmaktadır. En yakın takipçisi konumundaki İspanya futboluna iki buçuk milyar avroluk bir fark atmış durumdadır. Üç milyar avro gibi bir değeri olan İspanya futbolunu, iki milyar sekiz yüz milyon dolarla Alman futbol endüstrisi takip etmektedir. İtalya ile Fransa da bu ülkelerin peşinden gitmektedir.

324 Views
Dijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine KatkılarıPrevDijital Reklamcılığın Sağlık Turizmine KatkılarıNisan 27, 2022
Futbol Menajerliğinin Futbolcu Kariyerine EtkisiMayıs 3, 2022Futbol Menajerliğinin Futbolcu Kariyerine EtkisiNext

Related Posts

Dijital AjansDijital PazarlamaSağlık TurizmiSağlık Turizmi AjansıSağlık Turizmi Danışmanlığı

E-Ticaret Kanalları ve Dijital Pazarlama

İletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte her sektörde dönüşümler...

Baylan Grup Şubat 8, 2022
Dijital AjansDijital PazarlamaSağlık TurizmiSağlık Turizmi AjansıSağlık Turizmi Danışmanlığı

Dijital Pazarlamanın Temelleri

İnsanların günlük hayatında internetin önemli bir yer edinmesi kurumların da...

Baylan Grup Haziran 24, 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler
  • Dijital Ajans 53
  • Dijital Pazarlama 47
  • Futbol Menajerliği 8
  • Metaverse 3
  • Ödüller 3
  • Sağlık Turizmi 68
  • Sağlık Turizmi Ajansı 45
  • Sağlık Turizmi Danışmanlığı 42
  • Sosyal Medya 12
En Güncel İçerikler
  • E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi
    E-Ticarette Metaverse Dönemi Bu yazımızda...
  • Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları
    Sağlık Turizminin Sosyoekonomik Katkıları...
  • Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları
    Dijital Yayıncılığın Kapsamları Bu...

Baylan Grup Logo

baylan grup
Faaliyet Alanları
Sağlık Turizmi Danışmanlığı
Dijital Pazarlama & Reklamcılık
Dijital Yayıncılık
E-Ticaret
İnşaat
Yazılım
Kozmetik Satış
Gıda
Futbol Menajerlik ve Spor Yatırımları
Sosyal Medya Ajansı
İletişim
Adres: Merkez Mah, Hasat Sk. No:52/1, 34381 Şişli/İstanbul
Website: Baylan Grup
E-mail Adresi: info@baylangrup.com
Telefon: 0850 532 20 99
İnsan Kaynakları
Sosyal Medya Hesaplarımız

Copyright © 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Desing By Baylan Ajans

      Bize Ulaşın

      En Kısa Sürede Sizinle İletişime Geçeceğiz.