Dijital reklam; internet ağı bazıyla çalışan mobil uygulama, bilgisayar aplikasyonları ve internet sitesi etrafında geliştirilmiş reklamcılık ve tanıtım aktivitelerinin tümüne denmektedir. Bütün reklam faaliyetlerinde olduğu gibi asıl amacı müşteri ya da kullanıcıları çekmek ve gösterilen ürün ya da hizmetin kullanıcılar aracılığıyla beğenilmesini sağlamaktır.
Dijital reklam, sıklıkla gelişmekte olan teknoloji dünyasının hızlı ilerleyişi nedeniyle günümüzde son derece fazla biçimde kullanılmaktadır. En çok da gelişmekte olan dünyanın hızlı akışı nedeni ile e-ticaret ilk sırada yer alacak şekilde dijital evrendeki ticari hacim son derece büyüyerek önemini bir nevi arttırmış olmaktadır. Peki nedir bu dijital reklamcılık faaliyetleri? İşte detaylar…
Dijital Pazarlama Süreçlerinde Aktif Olarak Kullanılan Reklam Türleri Hangileri?
Dijital pazarlama, hizmet ya da ürününüzü dijital yerlere iletebileceğiniz ve sosyal medya mecralarında tanıtımını yapabileceğiniz, geleneksel pazarlamaya nazaran daha yüksek avantajlar bulunduran yeni nesil bir pazarlama türüdür. Doksanlı seneler sonrasında internetin hızla gelişmesi ile beraber dijital pazarlama da bu kısımda kendine büyük bir yer kazanmış olmaktadır.
Dijital pazarlamadan en etkin olan araç hiç şüphesiz ki web siteleridir. Şayet internet üzerinden satış işlemi gerçekleştiriyorsanız, müşterileriniz hizmet ya da ürününüze web siteleri ile ulaşım sağlamaktadır. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama türüne göre biraz daha fazla kitleye aynı anda ulaşmanıza olanak tanımaktadır.
Dijital Reklamcılık Modelleri Nelerdir?
Dijital reklamcılığa dair birçok reklam modeli bulunur. Her biri de kendi kulvarında ayrı ayrı işe yarar haldedir. Peki bunlar nelerdir?
PPC Reklam Modeli
PPC, varlığını internet ortamında kanıtlayan şirketlerin hedef kitle olarak belirlediği kişilere ulaşmasını sağlayan bir kanaldır. Bu reklam modeli, en çok da dijital alanlarda kendini yeni göstermeye başlayan işletmeler için mühim olmaktadır. Çünkü birçok reklam kanalına göre buradan çok daha hızlı bir şekilde sonuç alınabilmektedir.
SEM ve SEO
SEO sözcüğü, İngilizce biçimde Search Engine Optimization sözcüklerinin ilk harflerinden meydana gelmektedir. Türkçe diline arama motoru optimizasyonu olarak çevrilir. SEO uygulamaları, web sitesinde yer alan her bir içeriğin arama motorlarının daha net anlayacağı biçimde uygun bir forma sokulması ve arama motoru sonuçlarında da en üst sırada çıkması adına yapılan faaliyetler bütünü olmaktadır.
Remarketing Reklam Modeli
Remarketing, yeniden pazarlama manasına gelir. Bu reklam modeli içerisinde kullanıcılar bir siteyi ziyaret edip o siteden çıkınca diğer sitede ilk sitenin reklamlarına tıklayıp yine ilk girdikleri siteye girmeleri durumu temel amaç olmaktadır. Bu yöntemle kullanıcıların büyük bir kısmı e-ticaret sitelerinde bir ürüne baktıklarında aynı ürünü başka bir sitede de görerek geri dönüş sağlayabilirler. Bu reklam modeli sayesinde satışlar arttırılmıştır. Remarketing reklam modeli sayesinde kullanıcıya doğru zaman diliminde doğru mesaj iletilmiş olur. Böylece satışlar en iyi şekilde arttırılır.
Related Posts
Dijital Yayıncılık Çözümleri Nelerdir?
Günümüzde internetin gittikçe gelişmesi ve her ortama girmesinin yanı sıra,...
Sağlık Turizminde Plastik Cerrahinin Rolü
Turizm sektörü, dünya ülkeleri için önemli bir ihracat kazancı yaratmaktadır....