UÇTAN UCA PAZARLAMA NEDİR?
Uçtan uca pazarlama hazır müşteriyi baştan sona her ihtiyacının karşılanacağı bir hizmeti almaya ikna etmenin genel adıdır. Bu açıdan uçtan uca pazarlamanın bir risk olduğu açıkca görülebilir.
Uçtan uca pazarlamanın başarısı büyük ölçüde çalışanlarının bir dikkat uzmanı hatta profesyonel bir dikkat uzmanı olmalarını gerektirir. Pazarlama da bütün süreç sonuca yöneliktir. Müşteriye sunulan hizmetle birlikte pazarlama aşaması sona erer. Esasen bu yolla yapılan ticaretlerde firma sorumluluğun sadece bir kısmını üzerine alır. Müşteri ise sorumluluğu büyük ölçüde taşır. Uçtan uca pazarlama da ise firmaların sorumluluktan kaçmak gibi bir şansı yoktur. Müşteriyi baştan sona götürene kadar bütün sorumluluğu taşımak teklif edilir.
UÇTAN UCA PAZARLAMANIN AŞAMALARI NELERDİR?
Farkındalık: İhtiyaçları belirleme ve tümünün farında olma. Müşteriyi tanımak bu aşamada belli olur.
Değerlendirme: İhtiyaçları yönelik en iyi çözümleri geliştirme. Farklı kanalları kullanmak ve kullanmaya istekli olmak gerekebilir. Çok fazla insanlar muhatap olmayı yada tek bir kalemde çok fazla işi bünyesinde tutmayı gerektirir.
Karar: Şirket metodolojisi oluşturma ve adımları belirleme. Sonuç olarak işlemi tamamlamak bütün sorunları çözmüş olmak gerekir.
Uçtan uca pazarlama bir anlamda her şey dahil tatil paketleri gibidir.
UÇTAN UCA PAZARLAMADA UYGUN MÜŞTERİ NASIL BULUNUR?
Uçtan- uca pazarlama için geniş kampanyalar düzenlemek, reklam vermek sonuç doğurucu olmayacaktır. Olmadığı daha önce denenmiştir. Pazarlama stratejisinin başarısı hazır müşteriyi yakalamakta saklıdır.
Uçtan uca pazarlamacılar çoğunlukla müşteriyi bir araştırma halindeyken yakalar ve onu uygun ürünlerden haberdar eder. Müşterinin bulunduğu noktaları bilir ve buna göre bir eylem planı oluştururlar. Örneğin ehliyet alacaksınız ve bir uçtan uca pazarlamacı sizi araba bayisinde bulabilir.
Bazı müşterilere göre işlerin altından kalkmak için uçtan uca pazarlama acenteleri bir fırsattır. İşin bütün yükünü taşımamak istenebilir. Herhangi bir iş takipi yapma veya işi organize etme sorununu çözemediklerinde başvurulacak en iyi yer “her şey dahil acentalar”.
Uçtan uca hizmetlerin sunulduğu firmalar genellikle çok fazla kalemin olduğu sektörlerde ortaya çıkar. Bilişim endüstrisi, turizm, inşaat, vize alma gibi daha kompleks işlerin olduğu sektörler bu acentelerin varlığını ortaya çıkarır.
Uçtan Uca Pazarlamada İletişim
İnsanlar bütün alışverişlerinde bir alışveriş deneyiminin yani bir öğrenme eşiğinin içine girer. Genellikle satıcılar hizmetin yanında müşteriye bu hizmeti nasıl alacağını öğretmesi normal kabul edilir. Hizmet sağlayıcılar ile doğru iletişim kurmak müşteriler için bir gelecek yatırımıdır. Bu ilişkileri geliştirmek firmada iyi bir itibar bırakır ve müşteride derin bir intiba uyandırır.
Uçtan uca pazarlamada kişiye özel iletişim geliştirmek ve kişinin de isteklerini ciddiye almak önemlidir. Pazarlamacılar sabit bir şirket profili çerçevesinde kalmayıp müşteriyi merkeze alan iletişim stratejileri geliştirir. Bu ise başlı başına bir meziyet ve kabiliyet ister. Şirket profiline karşı müşterinin profili dikkate alınır ve esnek bir iletişim çerçevesi oluşturulur. Örnek olarak çekirdek bir aileyi yönlendirirken kullanılan iletişimle, yalnız bir iş adamı ile kurulacak diyalog aynı olmamalıdır. Burada önemli olan müşterinin ihtiyaçlarının farkında olunduğunun bildirilmesi ve müşteriye bu konuda güvence verebilmektir.
Related Posts
Dijital Sağlık (Online Görüşme) ve Sağlık Turizmine Etkisi
Dijital sağlık(online görüşme), her alanda olduğu gibi sağlık alanında da...
Sağlık Turizminde Başarının Yolu; Doğru Danışmanlık
Sağlık turizmi dünya genelinde giderek yaygınlaşan bir alternatif turizm...