Dünya’da profesyonel futbolun ekonomik önemi son yıllarda çok arttı. Bu, Salı günü yönetim danışmanlığı şirketi McKinsey & Company tarafından sunulan “Dünya futbol büyüme motoru” başlıklı bir araştırmanın sonucudur.
2021 yılında profesyonel futbolun katma değeri 7,9 milyar avro olarak netleşti ve bu 2008 yılına göre yüzde 55’lik bir artışa tekabül ediyor. Şu anda 110.000 iş yaratan ve kazanılan her 350 avroya karşılık gelen futbol, tekstil endüstrisinden on kat daha hızlı büyüdü.
Buna ek olarak, devlet geçen yıl eksi maliyetlerden 2,3 milyar avro vergi ve harçla yararlandı. Bu da son altı yılda yüzde 53’lük bir artış anlamına geliyor. DFL Genel Müdürü Christian Seifert, “Alman Futbol Ligi ve kulüplerinin Bundesliga’nın son yıllarda başardıklarından gurur duyabileceğine inanıyorum” dedi. Rakamlar, “İster bir spor müsabakası olarak, ister ekonomik özelliklerinde, isterse insanlara ilham verme yeteneğinde olsun, profesyonel futbolun gücü hakkında bir şeyler” dedi Seifert.
McKinsey, çalışmayı kendi inisiyatifiyle, yani bir müşteri veya ödeme olmadan gerçekleştirdi. Altı yıl önce, yönetim danışmanlığı ilk kez bir çalışmada karşılaştırılabilir değerler toplamıştı. 2008’den bu yana, tam zamanlı işlerin sayısı 40.000 arttı. Profesyonel futbolun istihdam yoğunluğu, Dünya’da ekonominin sadece birkaç dalında son zamanlarda olduğu kadar güçlü bir şekilde arttı. Aynı dönemde katma değer yüzde 55 arttı.
Endüstriyel Futbol Çağında Menajerlik
Oyunun en üst seviyesinde, futbol menajerleri, oyuncuların kendileri ile aynı yüksek itibara sahiptir. Jürgen Klopp, Pep Guardiola, Jose Mourinho, Zinedine Zidane ve geçmişte Sir Alex Ferguson gibi üst düzey yöneticiler, hem taraftarlar hem de oyuncular tarafından büyük saygı gördü.
Fakat kesin inançlara sahip olmak bir şeydir, ancak aslında bir futbol menajeri olmak çok daha zorludur. Duygusal, fiziksel ve zihinsel olarak formda olmanız gerekir. Bu yazıda, bir futbol menajeri olmanın adımlarına bir göz atacağız.
Günümüz dünyasında spor, günlük hayatımızın her zamankinden daha önemli bir parçası haline geldi. Televizyon programları sürekli olarak dünya çapındaki atletik etkinliklere odaklanıyor ve biletler ile mağazacılık için sayısız dolar harcanıyor, bu da dünyanın en büyük sporlarının sabit bir nakit akışına sahip olmasını sağlıyor.
Bu projede, özellikle futboldaki dört farklı oyuncuya ve oyunun evrimi ile nasıl değiştiklerine odaklanarak çağdaş Avrupa futbolundaki pazarlara ve medyaya bakıyoruz. Her bir bakış noktasından iç içe geçen etkiyi ve her bağımsız gözlemden ne tür bir kavrayış elde edebileceğimizi görmek için bu bileşenlerin her birini analiz ediyoruz. Dört ilgi alanı şunlardır: Arka Oda, Yönetici, Para ve Oyuncu. Bu konuları keşfetmek için menajerlik eğitimi almayı deneyebilir veya futbol endüstrisini daha yakından keşfetmenizi sağlayacak kurslara katılabilirsiniz.
Bilmeniz gereken tek şey doğru bir eğitim ve mentalite ile futbol menajeri olmanın o kadar da zor olmadığı.
Related Posts
Sosyal Medyada Reklam Kullanımı
İnsanların son yıllarda en çok zaman geçirdiği alanlar genel olarak sosyal...
Sağlık Turizmi ve Ekonomi Yönü
Sağlık turizmi, insanların belirli rahatsızlıkları sebebiyle hem tedavi olmak...