Dijitalleşme sürecinde başarılı bir dijital dönüşüm için hangi adımlar gerekiyor? Baylan Ajans olarak bu yazımızda size bunun bir özetini sunuyoruz.
1 ) Uygun iyileştirme
Dijitalleşmenin kendi başına bir amaç olmadığı, bunun için iyi nedenlerin bulunduğundan emin olunmalıdır. Dijital olanakların yardımıyla verimliliği artırmakla ilgilidir. Sorunların ve çözümlerinin tam olarak tanımlanması bu değişimin arkasındaki itici güç olmalıdır. Tamamlanmış bir dijitalleştirmenin beraberinde getirdiği avantajlar bu nedenle önceden bilinmeli ve özel olarak onaylanmalıdır.
2 ) Var olan değerlidir ve yanınızda götürmeniz gerekir
Dijitalleşme her zaman ağ oluşturma anlamına gelir. Dijital belgeler açısından halihazırda var olan herhangi bir şey bu nedenle yeniden tasarlanmamalıdır. Mevcut belgelerin amaçları ve gerekçeleri vardır ve bunları görmezden gelmek bir kayıp olacaktır. Öte yandan mevcut dijitalleşme konseptine dahil edilerek katma değer yaratılmaktadır. Halihazırda ne olduğunu belirlemek, bu nedenle dijitalleşmede önemli bir adım olmalıdır.
3 ) Başarıyla motive edin
Alt görevlerin başarıyla tamamlanması, eldeki diğer görevler için motivasyonu artırabilir. Başarıyla iç direncin üstesinden gelmek ve sonuçta ortaya çıkan zorluğun yaratılabileceğinin kanıtı çok değerlidir. Bu yüzden yapabileceğiniz en kolay görevlerle başlamak mantıklıdır.
4 ) Adım adım
Kimsenin çaresizce boğulmuş hissetmediği gerçekçi ve motive edici alt görevler planlayın. “Roma bir günde inşa edilmedi” – başarılı bir modernizasyon süreci olarak dijitalleşme de mümkün olan en kısa sürede gerçekleşmeyecek. Aksine, açıklık ve iyi yönetim başarıyı garanti eder.
5 ) Standartlar aracılığıyla tutarlı kalite
Standartlar kaliteyi sağlar ve verimliliği artırır. Her çalışanın tekerleği yeniden icat etmesi gerekmez. Tutarlı bir yapı, güvenilirlik sağlar ve artan bir egemenlik oluşturur. Sorunsuz süreçler geliştirmek için standartları kullanın. Standartlaştırılmış iletişim kanalları aracılığıyla optimize edilmiş arayüz yönetimi, her kuruluş için bir nimettir.
6 ) Değişim yoluyla sinerji etkileri
Dijitalleşme sürecini hızlandırmak için uzman bilgisi sadece faydalı olmakla kalmaz, kesinlikle tavsiye edilir. Yalnızca deneyim havuzu genişletilmekle kalmaz, aynı zamanda iyi bilinen hata türlerinin “klasikleri” de önceden hariç tutulabilir. “Operasyonel körlük” riski, dışarıdan verilen tavsiyeler yoluyla bertaraf edilir.
7 ) Dikkatli planlama
Tüm büyük projelerde olduğu gibi, süreçteki verimsizlikten kaçınmak istiyorsanız planlı eylem gereklidir. Daha karmaşık olan herhangi bir proje, farklı çabalar ayrı ayrı ve koordine edilmeden yapıldığında tehlikeye girer.
8 ) Modüller halinde düşünün
Yenilik uygulamaları, daha sonra sürekli olarak yansıtılabilen, değiştirilebilen ve geliştirilebilen anlamlı birimler halinde tasarlanmalıdır. Geri dönüştürülebilirlik, değişkenlik ve bunun çözümlerde sağladığı esneklik, gelecekteki uygulanabilirlik için önemli bir temeldir.
9 ) Sürekli iyileştirme sağlayın
Kalite yönetimindeki tipik prosedür burada da kullanılır. Değişim süreçleri her zaman iyileştirme şansı ve ortaya çıkan potansiyel içerir. Şimdiye kadar nelerin başarıldığına dair sürekli düşünme düzenli olarak yapılmalıdır. Tanıdık olanın sorgulanması ve yeniliklerden kaynaklanabilecek bakış açısı değişikliği, yeniliğin motorudur.
Related Posts
Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi
Tüketiciye ulaşabilmek için artık geleneksel pazarlama yöntemleri yeteri...
Sağlık turizmi alanında sosyal medya araçları nasıl kullanılmalı?
Sağlık turizmi alanında sosyal medya araçları nasıl...